قابلیت جدید جستجوی گوگل که Circle to Search نام دارد، امروز قابلیتی جدید دریافت کرد راحتی بیشتر کاربران در زمینه جستجو را در بر دارد.

قابلیت Circle to Search در ابتدا در سری اس 24 سامسونگ معرفی شد و از زمان عرضه این گوشی‌ها تاکنون، شرکت گوگل قابلیت‌ها و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کرده است. در رویداد Made By Google در ماه‌جاری، از قابلیتی جدید برای این سرویس رونمایی شد. از این پس می‌توانید بخشی از صفحه را که برای جستجو انتخاب می‌کنید، مانند یک اسکرین‌شات، با دیگران به اشتراک بگذارید. در رویداد مذکور گوگل وعده داد که این ویژگی تا ماه سپتامبر در دسترس خواهد بود که خوشبختانه به قول خود عمل کرده و کاربران مختلف در سراسر جهان، خبر از دریافت این بروزرسانی جدید داده‌اند.

قابلیت جدید جستجوی گوگل

همانطور که در تصویر زیر می‌بینید، با فعال کردن قابلیت جدید جستجوی گوگل و انتخاب قسمتی از صفحه برای استفاده در جستجو، گزینه Share نیز در بالای آن به نمایش در می‌آید که اجازه به اشتراک گذاشتن این تصویر را به کاربر می‌دهد. با انتخاب گزینه، گوگل اجازه می‌دهد جستجوی‌تان را مانند یک اسکرین‌شات یا تصویر، به فرد دیگری ارسال کنید. در نظر داشته باشید که این قابلیت، تصویر را بر روی دستگاه‌تان ذخیره نمی‌کند. پس فقط با اشتراک گذاری آن می‌توانید تصویر را حفظ کنید. برای این منظور نیز می‌توانید از سرویس‌های مختلفی چون Google Photos، Google Drive و Google Keep از همان منوی Share استفاده کنید.

قابلیت جدید Circle to Search بر روی تمامی گوشی‌ها و تبلت‌های سامسونگ که از آن پشتیبانی می‌کنند، در دسترس قرار می‌گیرد. مشخص نیست که برای اعمال این ویژگی جدید، نیاز به آپدیت اپلیکیشن گوگل دارید یا این تغییرات بر روی سرور اعمال شده و نیازی به بروزرسانی نیست. با این حال، پیشنهاد می‌شود اپلیکیشن گوگل را در دستگاه خود به آخرین آپدیت بروزرسانی کنید تا با مشکل مواجه نشوید. اگر با آپدیت کردن این قابلیت اضافه نشد، پس احتمالاً گوگل از سمت سرور آن را بروز می‌کند و باید منتظر بمانید تا برای شما نیز اعمال شود.