گوگل به تازگی یک نقص امنیتی بزرگ در مرورگر کروم را با عرضه یک به‌روزرسانی فوری برطرف کرده است. این مرورگر چند روز پیش یک بسته به‌روز‌رسانی به نام نسخه 107 را دریافت کرده بود، که یک حفره امنیتی بسیار بزرگ دارد. حفره‌ای که مهاجمان سایبری به سادگی می‌توانند در حملات خود از آن استفاده کنند. آپدیت جدید مرورگر کروم که دارای شماره نسخه 107.0.5304.87/88 است.

آسیب‌پذیری (CVE-2022-3723) مرورگر اینترنتی از اهمیت بالایی برخوردار است. کارشناسان امنیتی نرم‌افزار آنتی ویروس Avast این ضعف امنیتی گوگل کروم را پیدا کردند و در مورد آن به این شرکت هشدار دادند. نقصی که در نتیجه بروز یک اشتباه در موتور Javascript V8 کروم رخ داده است. به طور خاص، هکرهایی که از این آسیب‌پذیری استفاده می‌کنند، می‌توانند به مناطق خاصی از حافظه سیستم کامپیوتری شما دسترسی پیدا کنند. این یعنی دادن اجازه دسترسی به اطلاعات خصوصی یا حتی اجرای کدهای مخرب دلخواه در سیستم شما.

GOOGLE-URGENTLY-FIXES-A-CRITICAL-FLAW-IN

گوگل اطلاعات فنی را به دلایل امنیتی مخفی کرده است تا در این فرصت تعداد بیشتری از کاربران کروم بتوانند مرورگرهای خود را به‌روزرسانی کنند. ما شدیدا به شما توصیه می‌کنیم در صورت استفاده از مرورگر Chrome هرچه سریع‌تر آن را به‌روز‌رسانی کنید. به منظور نصب پچ امنیتی در ویندوز، کافیست گوگل کروم را باز کرده و از بخش منوی اصلی گزینهHelp و سپس About Google Chrome را انتخاب کنید. همچنین در macOS باید به منوی Google Chrome > About Google Chrome بروید. پس از آن، مرورگر به طور خودکار جدیدترین به‌روزرسانی را دانلود و نصب می‌کند.

با شمارش این حفره امنیتی جدید، گوگل در حال رفع هفتمین آسیب‌پذیری روز صفر مرورگر کروم خود از ابتدای سال میلادی است. گرچه این تعداد باگ‌های امنیتی برای مرورگر محبوب شرکت بزرگی همچون گوگل اصلا ظاهر خوشایندی ندارد، اما خوشبختانه تیم پشتیبانی گوگل همواره به سرعت متوجه وجود این نقص‌ها شده و در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای رفع آنها اقدام می‌کنند.

گوگل کروم اخیرا به عنوان نرم افزاری که بیشترین نقص امنیتی در تاریخ را داشته است معرفی شده. با این حال، به نظر می‌رسد این آمارها این واقعیت را تأیید می‌کنند که کروم به عنوان محبوب‌ترین مرورگر اینترنتی در سراسر جهان، اکنون در کانون توجه کارشناسان امنیتی قرار دارد. در نتیجه، اگر کروم اشکالی داشته باشد، گوگل همیشه آنها را فورا برطرف می‌کند. چیزی که همیشه در مورد رقبا صدق نمی‌کند.

خبر مرتبط: بهبود وضعیت صفحه بازشده در کروم با آپدیت ورژن ۱۰۷