طبق گزارش‌ها، تأمین‌کنندگان دوربین پرچم‌داران 2023 سامسونگ توسط این شرکت انتخاب می‌شوند. به نظر می‌رسد سامسونگ در حال ایجاد تغییراتی در لیست تأمین کنندگانی است که برای سیستم‌های عکاسی گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 به آنها مراجعه خواهند کرد. گلکسی زد فولد 5 کتابی باز می‌شود و صفحه نمایش جلد 6.2 اینچی را به 7.6 اینچی تبدیل می‌کند. نمایشگر گلکسی زد فلیپ 5 به اندازه یک تبلت یک باله تاشو است که به راحتی در جیب شما قرار می‌گیرد و با باز کردن آن یک صفحه نمایش 6.7 اینچی به شما می‌دهد.

به گفته The Elec، یکی از شرکت‌هایی که ماژول‌های دوربین گلکسی زد فولد 4 را به سامسونگ عرضه کرده است، این قطعات را برای گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 به سازنده عرضه نمی‌کند. (ماژول‌هایی برای پشت گلکسی زد فولد 4 پس از بخش Electro-Mechanics خود سامسونگ)

طبق گزارش‌ها، سال آینده، ماژول‌های دوربین موجود در گلکسی زد فولد 5 از سه شرکت کره جنوبی تولید خواهند شد: Samsung Electro-Mechanics، Mcnex و Cammsys. ظاهراً این سه تأمین کننده اصلی با Sunny Optical به عنوان تأمین کننده ثانویه خواهند بود. این گزارش می‌گوید که دوربین جلوی گلکسی زد فلیپ 5 نیز توسط سامسونگ الکترومکانیک، مک نکس و کمسیس عرضه خواهد شد.

Galaxy-S23-series

در حالی که گزارش شده است که سامسونگ دلیلی برای حذف Partron از لیست تأمین کنندگان مدل‌های تاشو نسل بعدی ارائه نکرده است، این شرکت به عنوان تأمین کننده کوچک ماژول‌های دوربین برای خط پرچم‌دار آینده Galaxy S23 در نظر گرفته می‌شود. شایعه شده است که Sunny Optical مسئول دوربین پریسکوپ 10 مگاپیکسلی گلکسی اس 23 اولترا (که زوم اپتیکال 10 برابری ارائه می‌دهد) و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی این گوشی را بر عهده دارد.

گفته می‌شود سایر تأمین کنندگان دوربین برای سری گلکسی S23 شامل Samsung Electro-Mechanics، Powerlogics، Mcnex و Namuga هستند. منابع ناشناس به The Elec گفتند که Partron تأمین کننده ثانویه یا سوم بسته به ماژول دوربین خواهد بود. باز هم، در حالی که سامسونگ اشاره نکرد که چرا پاترون قطعات گوشی‌های تاشو 2023 را تأمین نمی‌کند، سامسونگ ظاهراً می‌خواهد تا حد امکان از ماژول‌های دوربین خود استفاده کند.

اما نیازی به گریه برای پاترون نیست زیرا این شرکت هنوز هم تأمین کننده اصلی سامسونگ برای گوشی‌های میان رده و مقرون‌به‌صرفه Galaxy A و Galaxy M است. این گوشی‌های ارزان‌تر در تعداد بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های گلکسی تاشو عرضه می‌شوند. گوشی‌های گلکسی Z تنها 5 درصد از محموله‌های گوشی‌های هوشمند سامسونگ را تشکیل می‌دهند. سری گلکسی S23 باید در ژانویه یا فوریه سال آینده رونمایی شود. گلکسی زد فولد 5 و گلکسی زد فلیپ 5 ممکن است تا ماه آگوست آینده روشن نشوند.

خبر مرتبط: احتمال درگاه قلم S برای گوشی های تاشو آینده سامسونگ