روز گذشته خبری مبنی‌بر قاچاق بیش از ۱۷۵۰ قطعه کامپیوتری ازجمله حافظه رم، پردازنده و هارد اس‌اس‌دی توسط قاچاقچی چینی منتشر شد.

براساس گزارش‌ رسانه‌های چینی، ماموران گمرک چین فردی را با حجم زیادی از قطعات کامپیوتری نظیر پردازنده، هارد اس‌اس‌دی و حافظه رم دستگیر کردند. قطعات کامپیوتری مذکور در ایست بازرسی مرزی پل هنگ کنگ-ژوهای-ماکائو توسط بازرسان کشف و ضبط شد؛ مسئولان مربوطه براین‌باورند که محموله کشف‌شده یکی از بزرگ‌ترین کشفیات در حوزه کالای قاچاق لوازم الکترونیکی طی یک سال گذشته در چین محسوب می‌شود.

اداره گمرک چین طی انتشار پستی در شبکه اجتماعی ویبو اعلام کرد این کشف و دستگیری در تاریخ چهارم آگوست برابر با سیزدهم مردادماه اتفاق افتاده است. در ادامه این پست اشاره شد که توجه افسران گمرک مرزی چین زمانی جلب شد که دستگاه بازرسی خودکار محتوای غیرعادی را نشان می‌داد. سپس ماموران اقدام به بازرسی دستی کردند و متوجه شدند زیر خودروی قاچاقچی مذکور حدود ۹۰۰ عدد حافظه رم، ۸۵۷ عدد پردازنده کامپیوتری و ۱۰ عدد هارد اس‌اس‌دی با دقت و ظرافت بسیار بالایی جاسازی شده است.

Chinese smuggler caught with 837 CPUs

طبق آمار اداره گمرک و مبارزه با کالای قاچاق، به‌نظر می‌رسد وارد کردن هرگونه کالا از هنگ‌کنگ و ماکائو به چین با سود بسیار زیادی همراه می‌شود؛ برهمین‌اساس، افراد متعددی اقدام به قاچاق کالا می‌کنند. برای مثال، چندی قبل، ماموران گمرک چین فردی را دستگیر کردند که ۶۳ گوشی آیفون سری ۱۴ را در بدنش جاسازی کرده بود و بازتاب فراوانی در رسانه‌‌‌های داخلی و خارجی داشت.

درحال‌حاضر، ارزش تخمینی اقلام قاچاق ذکر نشده است، اما می‌توان گفت با سود بالایی همراه می‌شود که افراد را مجاب می‌کند برای واردن کردن کالاهای قاچاق به چین ریسک کنند. طبق گفته مقامات چینی، به‌زودی قرار است قوانین سخت‌گیرانه‌ای درباره کالای قاچاق و قاچاقچیان گرفته شود. همچنین، فرد مذکور به مجازات زندان و پرداخت جریمه نقدی روبه‌رو خواهد شد.

اخبار مرتبط: خرید و فروش موبایل رجیستر نشده تخلف و قاچاق است