دو‌راهی اپ استور اپل مشکل جدیدی است که برای این شرکت ایجاد شده و این بخش از اکوسیستم را در معرض خطر قرار داده است.

در یک ماه اخیر اخباری مبنی بر وضع قوانین جدید در اتحادیه اروپا منتشر شده و حالا مشخص شد که اروپا، تنها مشکل این شرکت محسوب نمی‌شود. چین در روز‌های اخیر اپل را تحت فشار قرار داده تا برنامه‌های تایید نشده را از اپ استور حذف کند. البته درست مثل اتحادیه اروپا پاسخ اولیه اپل به این درخواست منفی است.

همچنین این شرکت از قوانین جدیدی که در چین وضع شده ابراز نگرانی کرده است. این قوانین دولت چین برای کنترل استفاده کاربران از تلفن‌های همراه صورت گرفته که می‌تواند روی بسیاری از شرکت‌های دیگر تاثیر داشته باشد. قانون جدید به این موضوع اشاره می‌کند که تمامی برنامه‌های موجود در اپ‌استور باید اطلاعات کاملی در مورد شرکت‌های سازنده آن داشته باشند.

احتمال مسدود شدن اپل استور در چین

دلیل اصلی وضع این قانون، جلوگیری از انتشار برنامه‌های ممنوعه در کشور چین است. گاهی اوقات برخی از برنامه نویسان برنامه‌هایی که در کشور چین خارج از دسترس هستند را تحت عنوان‌های دیگر وارد اپ استور می‌کنند تا کاربران بتوانند از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوند. در میان برخی از پر‌کاربرد‌ترین برنامه‌هایی که در چین خارج از دسترس هستند می‌توان به فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب اشاره کرد.

اپل اعلام کرده که این قوانین می‌توانند باعث افشا شدن اطلاعات شخصی کاربران شوند. برای مذاکره در مورد نحوه به کار گیری قوانین جدید در این ماه جلساتی میان مدیران اپل و مقامات چینی برگزار شده اما نتیجه آن‌ها مشخص نیست. اگر این قانون در اپ استور تایید شود، به زودی شاهد کاهش چشمگیر برنامه‌ها در این فروشگاه خواهیم بود.

البته این اولین باری نیست که اپل به دلیل قوانین برخی کشور‌ها مجبور به تغییر روند کاری خود شده است. نظر شما در مورد دو‌راهی اپ استور اپل چیست؟ آیا به کار گیری این قوانین می‌تواند به کاربران کمک کند؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: