مدت نسبتا طولانی است که تولید مک‌بوک ارزان‌ قیمت اپل متوقف شده اما شایعات جدید نشان می‌دهند که این شرکت قرار است کار‌های جدیدی را انجام دهد.

مک‌بوک‌های ۱۲ اینچی جزو محصولات پر‌طرفدار این شرکت بودند که با قیمتی اقتصادی به بازار عرضه شدند. این لپ‌تاپ‌ها از سخت‌افزار ضعیفی برخوردار بودند و همین موضوع باعث شد تا خرید آن‌ها فقط برای دانشجویان گزینه مناسبی باشد. البته تولید این سری پس از مدتی متوقف شد و از همان زمان، تنها گزینه کاربران مک‌بوک‌های گران‌تر بود.

البته بعد از جایگزینی تراشه‌های اینتل با تراشه‌های سیلیکون سری M، شایعاتی در مورد بازگشت مک‌بوک ارزان‌ قیمت اپل مطرح شد اما تاکنون دستگاهی در این سری معرفی نشده است. حالا یک افشاگر معروف اعلام کرده که اپل قصد دارد دستگاه اقتصادی بعدی خود را در سال آینده راهی بازار کند.

اولین مک M3 اپل به زودی وارد بازار می‌شود

هدف اصلی این دستگاه رقابت با کروم بوک‌ها خواهد بود که عمدتا توسط دانش‌آموزان و دانش‌جویان مورد استفاده قرار گرفته است. در حقیقت شرکت‌های بزرگی مثل سامسونگ و گوگل از لپ‌تاپ‌هایی برخوردارند که از مدل‌های پایه مک‌بوک ارزان‌تر هستند و این موضوع برای اپل یک نقطه ضعف به حساب می‌آید.

مینگ چی کو اعلام کرد که اپل قرار است برای اولین بار در ۱۰ سال گذشته، یک لپ‌تاپ ارزان‌قیمت را به دستگاه‌های خود اضافه کند. البته باید گفت که برای کاهش قیمت این دستگاه باید توان سخت‌افزاری و امکانات آن کمتر شود که ممکن است برای همه افراد خوش‌آیند نباشد. برای مثال می‌توان به استفاده از تراشه M1 یا صفحه نمایش ضعیف‌تر اشاره کرد.

این تصمیم اپل می‌تواند باعث بالاتر رفتن آمار فروش و افزایش سهم این شرکت در بازار شود اما تا قبل از معرفی این محصول نمی‌توان به صورت قطعی در مورد آن صحبت کرد. مراسم بعدی اپل برای رونمایی از سری جدید مک در هفته آینده برگزار خواهد شد اما احتمال کمی وجود دارد که در آن شاهد معرفی مک‌بوک ارزان‌ قیمت اپل باشیم.

اخبار مرتبط:‌ مک‌بو‌ک‌های نسل جدید با تراشه M3 به تست مهندسی رسیدند؛ تاریخ معرفی در هاله‌ای از ابهام