براساس اعلام رسمی کمپانی OpenAI، چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT برای کاربران کامپیوترهای مک به‌صورت رایگان عرضه شد.

همان‌طورکه می‌دانید،چندی پیش، کمپانی بزرگ OpenAI عرضه‌ تدریجی اولین نرم‌افزار چت‌بات تحت‌عنوان ChatGPT را برای کاربران مک با اشتراک پلاس را آغاز کرد. بااین‌حال،این غول فناوری هوش مصنوعی اعلام کرد چت‌بات ChatGPT برای سیستم‌عامل مک رایگان عرضه شده و کاربران می‌توانند ازآن بهره‌مند شوند.

OpenAI ادعا می‌کند نرم‌افزار ChatGPT برای مک به‌گونه‌ای طراحی شده که به‌طور یکپارچه تمام دستورات را انجام می‌دهد. همچنین، این نرم‌افزار به‌صورت بومی برای سیستم‌عامل مک ساخته‌شده و از میان‌بر آسان (Cmd + Space) استفاده می‌کند که کاربران به‌راحتی قادر به‌برخورداری ازآن خواهند بود.

نرم‌افزار ChatGPT به کاربران دستگاه‌های مک اجازه می‌دهد تا به‌راحتی با چت‌بات تعامل داشته باشید؛ همچنین آن‌ها می‌توانند مواردی مانند فایل‌ها، عکس‌ها و اسکرین‌شات‌ها را به‌پیام‌هایشان پیوست کنید و از ChatGPT بخواهید ازآن محتوا برای ساخت سناریوها یا متن‌های طولانی استفاده کند.

علاوه‌براین، کاربران می‌توانند با استفاده از قابلیت Voice Mode با چت‌بات ازطریق صدای خودشان صحبت کنند که به‌نظر می‌رسد ایده‌ای فوق‌العاده جالب و کاربردی باشد. کمپانی OpenAI می‌گوید نسخه‌ جدیدی از Voice Mode با قابلیت‌های GPT-4o طی هفته‌های آینده برای مک دردسترس قرار می‌گیرد که ویژگی‌های بیشتری را ارائه خواهد داد.

وب‌سایت خبری 9to5Mac نسخه‌ رایگان و اشتراکی از قابلیت‌های جدید برخوردار هستند؛ این منبع خبری می‌گوید کاربران می‌توانند با میان‌بر ساده (Option + Space) به‌صورت لحظه‌ای از ChatGPT سوال‌های مختلفی بپرسند که برای پیشرفت درسی یا انجام پروژه‌های کاری مفید خواهد بود.

درپایان باید اشاره کنیم، کاربرانی که از دستگاه‌های مک نسل جدید برخوردار هستند، به‌راحتی با مراجعه وبسایت OpenAI می‌توانند ربا را به‌صورت رایگان دانلود و نصب کنند. همچنین، کاربران قادر هستند با ساخت اکانت و خرید نسخه اشتراکی از تمام قابلیت‌ها بدون کوچک‌ترین محدودیتی بهره‌مند شوند.