کمپانی اوپن ای‌آی با اعلام بیانیه‌ای رسمی بیان کرد به‌زودی با انتشار آپدیت بزرگ قصد دارد ویژگی‌های جدید به پلتفرم هوش مصنوعی‌ ChatGPT اضافه کند.

براساس اعلامیه رسمی ازسوی کمپانی اوپن ای‌آی، به‌زودی هوش مصنوهی ChatGPT آپدیت برزگی دریافت می‌‌کند که درپی آن ویژگی‌های تعامل و تجربه کاربری افراد با این پتلفرم بیشتر می‌شود؛ قابلیت‌های مذکور شامل پاسخ‌های پیشنهادی جامع‌تر با استفاده از جی‌پی‌تی-۴ خواهد بود که نمونه‌‌‌های پیشنهادی را نیز بسیار بهتر و کاربردی‌تر می‌کند.

نمونه‌های پیشنهادی بهبودیافته به کاربران کمک می‌کند که با استفاده از آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن به جواب سوال‌هایشان برسند. همچنین، پاسخ‌های پیشنهادی به مبدل هوش مصنوعی اجازه می‌دهد تا سطح مکالمه‌ها با کاربران را بیشتر کند و در بحث‌ها عمیق‌تر شوند. همان‌طور که گفتیم جی‌پی‌تی-۴ به‌صورت پیش‌فرض جایگزین جی‌پی‌تی-۳.۵ شود.

درحال‌حاضر، تنها کاربران پلاس یا پریمیموم می‌توانند به‌صورت پیش‌فرض به جی‌پی‌تی-۴ دسترسی داشته باشند؛ از ویژگی‌های بارز و کاربردی این مبدل آن است که می‌تواند مکالمه‌های پیشین با کاربران را به‌خاطر بیاورد تا نیازی به از سرگیری موضوعات گذشته برای رسیدن به پاسخ‌ سوال‌ها نباشد. همچنین، آپدیت جدید ChatGPT به کاربران اجازه می‌دهد به‌طور هم‌زمان چندین فایل با فرمت‌های مختلف را آپلود کنند، چراکه از این‌پس هوش مصنوعی چت ‌جی‌پی‌‌تی می‌تواند تمامی فایل‌ها را تجزیه‌وتحلیل و مطالب جدیدی از آن‌ها استخراج کند؛ البته باید یادآور شویم این قابلیت تنها برای مشترکین پلاس قابل دسترسی خواهد بود.

ویژگی‌های جدید ChatGPT

اگر از هوش مصنوعی چت ‌جی‌پی‌تی استفاده کرده باشید می‌دانید که طی دوره‌های مشخصی از شما می‌خواهد که دوباره وارد پروفایل‌تان شوید، اما اکنون پس از دریافت به‌روزرسانی جدید می‌توانید مد‌ت‌زمان بیشتری را بدون وارد کردن اطلاعات کاربری در محیط چت‌بات سپری کنید که نشانه‌ای از رابط کاربری و تجربه کاربری بهتر دارد.

برای تسهیل سریع‌تر برای کپی کل متن از صفحه‌ چت‌بات، کمپانی اوپن ای آی کلید میان‌بر «Ctrl + Shift + C» را معرفی می‌کند که در فهرست کامل میان‌بر‌های ربات هوش مصنوعی ChatGPT قابل مشاهده خواهد بود.

درانتها یادآوری می‌شود که کمپانی یادشده درحال بررسی و تحقیق‌وتوسعه جی‌پی‌تی-۵ است که یکی از پیشرفته‌ترین مدل‌های زبانی محسوب می‌شود که می‌تواند ویژگی‌های غیرقابل تصوری را به ربات‌ هوش مصنوعی اضافه کند و دنیای این فناوری وارد سطح جدیدی بکند؛ البته باید بگوییم هنوز اخباری پیرامون این موضوع وجود ندارد و احتمالا تا سال‌های آینده شاهد آن نخواهیم بود.

اخبار مرتبط: نسخه اندرویدی هوش مصنوعی ChatGPT عرضه شد