DALL-E 3 ابزار قدرتمند هوش مصنوعی، به شما اجازه می‌دهد تا هر تصویری را که در ذهن دارید، به واقعیت تبدیل کنید.

OpenAI از زمان تاسیس خود در حال توسعه ابزار هوش مصنوعی بوده و با افزودن ویژگی‌های جدید به پیشبرد این فناوری ادامه می‌دهد. معمولاً مشترکان ChatGPT Plus از قابلیت‌های بیشتری نسبت به کاربران رایگان برخوردار بوده و به امکانات گسترده‌تری دسترسی دارند. بااین‌حال، این الگو در حال تغییر است و بسیاری از پیشرفت‌هایی که قبلاً مختص کاربران پریمیوم بود، اکنون برای کاربران نسخه رایگان نیز در دسترس قرار گرفته است. به‌تازگی، گفته می‌شود که ویژگی DALL-E 3 نیز از این روند پیروی کرده است.

DALL-E 3 مدلی از هوش مصنوعی است که برای تولید تصاویر براساس توصیفات متنی به‌کار می‌رود. هنگامی که OpenAI مدل DALL-E 3 خود را در شهریورماه سال گذشته معرفی کرد، به‌دلیل پیشرفت‌های قابل‌توجهی که شامل تصاویر دقیق‌تر، وضوح بالاتر و درک بهتر دستورالعمل‌ها بود، توجه زیادی را به خود جلب کرد. اگرچه این ابزار به‌عنوان یکی از بهترین‌ها در زمینه تولید تصویر با هوش مصنوعی شناخته می‌شود، اما پیش از این تنها برای کاربران ChatGPT Plus در دسترس بود. با توجه به اعلامیه اخیر شرکت، این وضعیت ممکن است تغییر کند.

OpenAI اخیراً در پلتفرم ایکس توئیتر سابق اعلام کرد که درنظر دارد امکانات مدل DALL-E 3 را برای کاربران رایگان فراهم کند، و به آن‌ها اجازه دهد تا روزانه حداکثر دو تصویر با استفاده از این ابزار تولید کنند. براساس پست منتشر شده، تنها کافی است یک دستورالعمل یا درخواست درباره نوع تصویر مورد نظر ارائه شود و این ابزار به‌طور خودکار تصویر را ایجاد خواهد کرد. به‌عنوان مثال، می‌توان از ChatGPT خواست تا تصویری برای یک ارائه ایجاد کند، کارت تبریک شخصی‌سازی شده‌ای طراحی کند یا تصویری از یک شیء را نمایش دهد.

اگرچه محدودیت تولید دو تصویر در روز ممکن است برای تولیدکنندگان محتوا که قصد استفاده از این ابزار برای کارهای خلاقانه خود دارند، یک مانع محسوب شود، اما این اقدام را می‌توان گامی مثبت در جهت دسترسی کاربران رایگان به چنین ویژگی‌ها و ابزارهایی قلمداد کرد.

OpenAI با معرفی GPT-4o تغییرات قابل‌توجهی برای کاربران رایگان ایجاد کرده است و امکان دسترسی به ویژگی‌هایی را فراهم کرده است که پیش از این صرفاً برای مشترکین پولی در دسترس بود، از جمله تحلیل تصویر و کدنویسی. کاربران رایگان اکنون می‌توانند از جدیدترین مدل ChatGPT که به عنوان قدرتمندترین مدل تاکنون شناخته می‌شود بهره‌مند شوند و از این پلتفرم برای نیازهای متنوع خود استفاده کنند، با این شرط که محدودیت روزانه اعمال می‌شود.