امروز صبح Open AI نسخه تجاری ChatGPT را برای استفاده شرکت‌ها با امنیت بالا عرضه کرد که برخلاف نسخه‌های دیگر از اطلاعات کاربر برای یادگیری الگوریتم بهره نمی‌برد.

شرکت‌هایی که از سرویس ChatGPT بهره می‌برند، همواره نگران آن هستند که از اطلاعات آنها برای تعلیم مدل‌های ChatGPT 4 استفاده شود. همچنین احتمال درز اطلاعات محرمانه آنها توسط این ابزار وجود دارد. برای حل این مشکل، شرکت OpenAI از نسخه تجاری ابزار هوش مصنوعی رونمایی کرد که به لطف آن، کاربران کاملا روی اطلاعات خود کنترل دارند.

این نسخه از اطلاعات کاربران برای آموزش مدل‌های ChatGPT استفاده نمی‌کند. همچنین شرکت Open AI در آینده قابلیت‌های بیشتری از جمله شخصی‌سازی اطلاعات و پاسخ‌های ربات هوش مصنوعی در بخش اطلاعات شرکت را به این نسخه اضافه خواهد کرد. علاوه‌بر آن، نسخه تجاری دیگری با قیمت پایین‌تر برای استفاده شرکت‌های کوچک عرضه خواهد شد.

CHATGPT

براساس وب‌سایت Open AI، این اولین نسخه از ChatGPT بوده که مخصوص استفاده شرکت‌ها طراحی شده است. شرکت‌ها می‌توانند به استفاده از نسخه عادی یا پلاس ادامه دهند، یا با تغییر سرویس خود به سرویس تجاری از مزایای آن بهره‌مند شوند. البته پس از تهیه اشتراک، ممکن است چند هفته طول بکشد تا این سرویس برای شرکت‌ها فعال شود.

در حال حاضر، برخی از شرکت‌ها با استفاده از مدل‌های ChatGPT 4 موفق به توسعه ابزارهای هوش مصنوعی شده‌اند و شرکت‌های دیگری نیز از سرویس‌های ابری برای اتصال به آن بهره می‌برند. همچنین شرکت‌های بزرگ زیادی هم مدل‌های هوش مصنوعی اختصاصی خود را توسعه داده‌اند، اما شرکت‌های کوچک توانایی انجام این کارها را ندارند. بنابراین احتمالا هدف اول نسخه تجاری ChatGPT، شرکت‌های کوچک هستند، اما احتمالا در آینده با توسعه بیشتر، به شرکت‌های بزرگ‌تر هم راه پیدا خواهد کرد.

اخبار مرتبط: