سیستم‌های هوش مصنوعی در یک سال اخیر فراگیری بسیار گسترده‌ای داشته‌اند و حالا اخباری مبنی بر استفاده از ربات چت جی‌پی‌تی در خودرو‌ ها منتشر شده است.

اولین شرکتی که قصد دارد این کار را انجام دهد، کمپانی خودرو سازی DS است. این موضوع نشان داد که هوش مصنوعی پتانسیل بسیار بالایی دارد. طبق اخبار منتشر شده از سوی این شرکت، خودرو‌های DS قرار است به زودی به دستیار صوتی هوش مصنوعی مجهز شوند که بر‌پایه ربات چت جی‌پی‌تی ساخته شده است.

این ربات می‌تواند مکالمات طبیعی با راننده برقرار کند و اطلاعات گسترده‌ای را به او ارائه دهد. کاربر می‌تواند دستیار صوتی خودرو را به کمک دستور‌های صوتی فعال کند و حتی سوالات عمومی را از آن بپرسد. پاسخ‌های دستیار دی‌اس به این موضوع محدود نمی‌شود و کاربر می‌تواند سوالات مختلفی را راجع به خودرو از آن بپرسد.

چت جی پی تی در خودرو‌های DS

برای مثال، می‌توانید به کمک دستیار صوتی IRIS متوجه شوید که سوخت خودرو برای چه مسافتی کافی است یا زمان تعویض روغن چه تاریخی است. برای این کار، لازم است عبارت OK IRIS را با صدای بلند بگویید یا دکمه اکشن روی فرمان را فشار دهید. نکته جالب اینجاست که این ویژگی به خودرو‌های جدید محدود نمی‌شود و حتی صاحبان خودرو‌های قدیمی‌تر این شرکت می‌توانند از آن استفاده کنند.

این کار با انجام یک بروزرسانی ممکن می‌شود که قرار است برای خودرو‌های DS3 ، DS4، DS7 و DS9 عرضه شود. اطلاعات این دستیار صوتی به اینترنت متصل هستند و به همین دلیل، شما می‌توانید نتایج به‌روزی را از آن دریافت کنید. ربات چت جی‌پی‌تی در خودرو‌ در 6 ماه اول استفاده رایگان خواهد بود اما پس از سپری شدن این مدت، باید اشتراکی را برای آن خریداری کنید.

زمان تست رایگان این سیستم از 19 اکتبر 2023 شروع شده و تا 29 فوریه 2024 ادامه دارد. نظر شما در مورد حضور ربات چت جی‌پی‌تی در خودرو‌ چیست؟ آیا این سیستم می‌تواند برای رانندگان کاربردی باشد؟ نظراتتان را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: X از دسترس خارج خواهد شد؛ عدم توانایی ایلان ماسک در اجرای قوانین جدید