آخرین ویژگی اضافه شده به واتس‌اپ کانال‌ ‌است که نمونه‌ای کپی‌برداری شده از تلگرام است و به ادمین‌ها اجازه می‌دهد تازه‌ترین مطالب را با اعضا کانال‌ها در واتس‌اپ اشتراک‌گذاری کنند.

قابلیت جدید از طریق تب اختصاصی به‌روزرسانی‌ها در واتس‌اپ قابل دسترسی است و ادمین‌های کانال می‌توانند پیام‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، استیکرها و نظرسنجی‌ها را با اعضا کانال به اشتراک بگذارند. برای مثال، یک کانال ورزشی اکنون می‌تواند آخرین اخبار بازی‌ها و نقل و انتقالات بازیکنان را همراه با عکس‌ به‌ اشتراک بگذارند.

کاربران می‌توانند کانال‌های مورد علاقه اعم از تیم‌های ورزشی، برندهای معروف پوشاک، بلاگرهای مشهور و موارد دیگر را با کادر جستجو در واتس‌اپ پیدا کنند. برخلاف تلگرام، موارد اشتراک‌گذاری شده در کانال پس از ۳۰ روز پاک می‌شوند و ادمین‌ها شماره تلفن و عکس‌ پروفایل خود را می‌توانند از سایر اعضا پنهان کنند. همچنین ادمین‌ها با استفاده از قابلیت‌های ارائه شده از سوی واتس‌اپ قادر هستند ارسال اسکرین شات و مطالب سایر کانال‌ها را مسدود کنند.

به نقل از یک منبع خبری، واتس‌‌اپ از ویژگی رمزگذاری سراسری برای کانال‌ها استفاده نمی‌کند؛ اما احتمالا این قابلیت در به‌روزرسانی‌های آینده برای پشتیبانی از حریم خصوصی تمامی کاربران اضافه می‌شود.

اکنون کانال‌ها هنوز در حال توسعه هستند و قرار است در نسخه بتا اندروید، آی او اس و دسکتاپ منتشر شوند. همچنین به گفته همین منبع خبری این قابلیت ابتدا برای برخی سازمان‌ها در کلمبیا و سنگاپور فعال می‌شود، سپس برای سایرین عرضه می‌شود.

عکس‌های HD در واتساپ

اشتراک‌‌گذاری عکس‌ها با کیفیت بالا

در ادامه اخبار به‌روزرسانی‌های واتس‌اپ، این پیام‌رسان همچنین ویژگی جدیدی را عرضه می‌کند که در نهایت امکان ارسال عکس‌های با کیفیت بالا در دستگاه‌های اندروید و آی او اس امکان‌پذیر می‌شود.

این ویژگی در حال حاضر برای گروه کوچکی از کاربران بتا واتس‌اپ فعال شده است و از یک الگوریتم فشرده‌سازی نور برای حفظ کیفیت استفاده می‌کند. کاربران هنگام ارسال عکس در چت می‌تواند بین دو گزینه استاندارد و HD یک گزینه را انتخاب کرده و عکس مورد نظر را ارسال کنند.

بازطراحی انتخابگر در واتساپ

طراحی جدید کیبورد واتس‌اپ

صفحه‌کلید ایموجی دارای زبانه‌های جدید برای انتخاب ایموجی، GIF، آواتار و استیکر است. این به‌روزرسانی اولین تغییر اعمال شده در صفحه‌کلید پیام‌رسان پس از سال‌ها تلقی می‌شود. همانطور که می‌دانید پروسه عرضه به‌روزرسانی‌های واتس‌اپ با تاخیر انجام می‌شود؛ از این رو انتظار می‌رود این ویژگی تا هفته‌های آینده در دسترس تمامی کاربران بتا قرار گیرد.

تنظیمات گروه در آپدیت واتساپ

قابلیت جدید گروه‌های واتس‌اپ

تغییرات رسمی برای این هنوز در حال توسعه هستند و به‌روزرسانی جدید نشان می‌دهد که سیر تکاملی به زمان بیشتری نیاز دارد. با این حال، پس از نصب به‌روزرسانی جدید، ادمین‌ها با رابط جدیدی برای صفحه تنظیمات گروه مواجه می‌شوند. علاوه‌بر این، گزینه‌ای به نام «Add Other Participants» در دسترس قرار گرفته که ادمین‌ها با فعال‌سازی آن می‌توانند کاربران جدیدی را به‌ گروه‌ها اضافه کنند.

لازم به ذکر است که این قابلیت تنها برای تسترهای نسخه بتا آی او اس منتشر شده و احتمالا در به‌روزرسانی‌های آینده در دسترس کاربران اندرویدی نیز قرار بگیرد.

اخبار مرتبط: آپدیت آخرین تغییرات واتساپ بتا