امروز شرکت اکتیویژن به ‌صورت رسمی از سیستم مورد نیاز بتای Call of Duty: Black Ops 6 که به زودی برگزار می‌شود، رونمایی کرد.

تا شروع بتای Call of Duty: Black Ops 6 وقت زیادی نمانده و دسترسی زودهنگام به آن برای کسانی که بازی را پیش‌خرید کرده‌اند و دارندگان اشتراک ایکس باکس گیم پس، از 30 آگوست (9 شهریور) تا 4 سپتامبر (14 شهریور) فعال خواهد شد. پس از اتمام این بازه زمانی، بتای عمومی برای همه افراد از تاریخ 6 سپتامبر (16 شهریور) تا 9 سپتامبر (19 شهریور) در دسترس قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید بر روی کامپیوتر خود به تجربه بتای این بازی بپردازید، باید ابتدا بدانید که آیا سیستم‌تان توانایی اجرای آن را دارد یا خیر.

بازی Call of Duty

خوشبختانه دارندگان کنسول‌ها نیازی به بررسی سیستم مورد نیاز بتای Call of Duty: Black Ops 6 ندارند و این بازی قطعاً بر روی دستگاه‌شان بدون ایراد اجرا می‌شود. از طرف دیگر، دارندگان رایانه‌های شخصی مجبور به بررسی سیستم مورد نیاز این بازی و مقایسه آن با کامپیوتر خود هستند تا مشخص شود که قدرت اجرای این بازی را دارند یا خیر. همه می‌دانند که سری بازی‌های Call of Duty بر روی کامپیوتر کمی سنگین هستند و متاسفانه حجم بسیار بالای محتواهای دانلودی و آپدیت‌هایشان، تبدیل به دردسری بزرگ شده است. سازندگان قول داده‌اند که بر روی این وجه از بازی‌ها کار کنند و حجم دانلودی و فضای اشغال شده توسط بازی‌های این سری را کاهش دهند اما تا اجرایی شدن این وعده، فاصله زیادی باقی مانده است.

در جدول زیر، می‌توانید حداقل سیستم مورد نیاز به همراه سیستم پشنهادی برای اجرای این بازی را بررسی کنید:

حداقل سیستم مورد نیاز
سیستم پیشنهادی
سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیتی (آخرین آپدیت)سیستم عامل: ویندوز 10 نسخه 64 بیتی یا ویندوز 11 نسخه 64 بیتی (آخرین آپدیت)
سی پی یو: AMD Ryzen 5 1400 یا Intel Core i5-6600سی پی یو: AMD Ryzen 5 1600X یا Intel Core i7-6700K
حافظه رم: 12 گیگابایتحافظه رم: 16 گیگابایت
کارت گرافیک: AMD Radeon RX 470 یا NVIDIA GeForce GTX 1060 یا Intel Arc A750کارت گرافیک: AMD Radeon RX 6600XT یا NVIDIA GeForce RTX 3060
حافظه کارت گرافیک (VRAM): 3 گیگابایتحافظه کارت گرافیک (VRAM): 8 گیگابایت
حافظه مورد نیاز: SSDحافظه مورد نیاز: SSD
اینترنت: اتصال ثابت با پهنای باند کافی مورد نیاز استاینترنت: اتصال ثابت با پهنای باند کافی مورد نیاز است
کارت صدا: پشتیبانی از DirectXکارت صدا: پشتیبانی از DirectX

حداقل سیستم مورد نیاز بتای Call of Duty: Black Ops 6 می‌تواند نرخ ثابت 30 فریم بر ثانیه را به شما بدهد و از حالت‌های گرافیکی موجود، می‌توانید Low یا در بهترین حالت، Medium را انتخاب کنید. از طرف دیگر، سیستم پیشنهادی مناسب کسانی است که می‌خواهند بازی را به‌صورت 60 فریم بر ثانیه در حالت گرافیکی High یا بالاتر تجربه کنند. با‌این‌حال، سازندگان عنوان کردند که فریم شما ممکن است ثابت نباشد و در بعضی شرایط، با افت مواجه شوید پس پیشنهاد می‌شود حتما سری به بخش تنظیمات زده و برخی گزینه‌ها را منطبق با عملکرد سیستم خود تنظیم کنید.

علاوه بر تنظیمات اشاره شده در جدول فوق، برای دریافت بتای عمومی بازی Call of Duty: Black Ops 6 نیاز به حداقل 149 گیگابایت فضای خالی بر روی کامپیوتر خود دارید. با توجه به محدود بودن محتوای در دسترس در این بتای عمومی، حجم اعلام شده به طور قطع مشابه با حجم نسخه نهایی بازی نخواهد بود. در حال حاضر، صفحه استیم بازی حتی این سیستم مورد نیاز را نیز اضافه نکرده و تنها عنوان کرده که بازیکنان باید شماره تلفن خود را در حساب استیم‌شان وارد کنند تا بتوانند با موفقیت در بتای عمومی شرکت داده شوند.