پس از عرضه آیفون‌های سری ۱۴ و رجیستر نشدن آن به صورت عمده درون بازار، تعداد گوشی‌های رجیستر نشده در بازار به شدت افزایش یافت و کاربران این دستگاه‌ها را خرید و فروش می‌کردند. اکنون رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران تاکید کرده است که خرید موبایل رجیستر نشده تخلف است.

علاوه بر این وی به این موضوع نیز اشاره کرده است که به طور متقابل فروش این دستگاه‌ها نیز تخلف است. این موضوع زمانی اهمیت دارد که برخی فروشندگان به خریداران وعده می‌دهند که آیفون ۱۴ بخرند چرا که این گوشی‌ها در آینده رجیستر خواهند شد.

اما در واقعیت این طور نیست و طبق استعلامی که از اتحادیه گرفته شده است، این موضوع تخلف است. محمد رضا رمضان، رئیس اتحادیه فروشندگان صوتی و تصویری، تلفن همراه و لوازم جانبی تهران درباره این موضوع با خبرگزاری ایسنا مصاحبه‌ای داشته است.

وی در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرده است که همه کالا‌هایی که از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند، در همان زمان رجیستر می‌شوند. در غیر این صورت کالا به شکل قاچاق وارد کشور شده است. همچنین او تصریح کرد که موبایل قاچاق اعتبار ندارد و هر فروشگاهی هم که کالای غیر رجیستری بفروشد تخلف کرده است.

این در حالی است که مسئولین پیش‌تر نیز نسبت به خرید آیفون‌های سری ۱۴ هشدار داده بودند و واردات آیفون‌های سری ۱۴ به کشور ممنوع شده بود. البته متأسفانه هنوز معلوم نیست که آیفون ۱۴ آخرین آیفون وارد شده به ایران خواهد بود یا خیر؟

علاوه بر این هنوز تکلیف کاربرانی که آیفون‌های سری ۱۴ را خریداری کرده‌اند، مشخص نیست و کاربرانی که به صورت مسافری آیفون ۱۴ را ثبت کرده‌اند هنوز در انتظار رجیستری دستگاه خود هستند.

نظر شما درباره خرید موبایل رجیستر نشده چیست؟ آیا به نظر شما خرید این دستگاه‌ها کار درستی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.