اپل تصمیم گرفته تا قرارداد همکاری جدیدی با کمپانی BOE ببندد. طبق این توافق، کمپانی BOE پنل های OLED آیفون SE 4 را که در سال ۲۰۲۴ وارد بازار خواهد شد را تأمین خواهد کرد. کمپانی BOE قبلا از چرخه تأمین آیفون 15 و OLED iPad حذف شده بود اما قرار شده تا این شرکت پنل های OLED آیفون SE 4 را در سال ۲۰۲۴ تامین کند.

طبق گزارش‌ها، این قطع همکاری به خاطر نگرانی‌های اپل در مورد کیفیت پنل‌های نمایشی این شرکت بوده است. اپل در عوض برای تولید صفحه‌نمایش آیفون 15 و OLED iPad با شرکت‌های Samsung Display و LG Display همکاری کرده است.

iPhone SE 4 بدنه آیفون 14 و برخی از قطعات به کار رفته در آن را به ارث خواهد برد. این به معنای آن است که SE 4 اولین مدل از سری آیفون‌های SE است که از یک نمایشگر OLED استفاده می‌کند. با این اوصاف iPhone SE 4 دارای یک صفحه‌نمایش 6.1 اینچی LTPS (سیلیکون پلی کریستالی با دمای پایین) با فناوری TFT (ترانزیستور لایه نازک) خواهد بود.

طراحی صفحه نمایش آیفون SE 4

تولید این نمایشگر از ساخت پنل‌های LTPO (اکسید پلی کریستالی با دمای پایین) به کار رفته در آیفون‌های مدل پرو، آسان‌تر است. گفته می شود این قطعه حدود 40 دلار قیمت دارد که کمتر از نصف قیمت 100 دلاری نمایشگرهای به کار رفته مدل‌های پرو است.

پیش از این شایعه شده بود که اپل ممکن است خط تولید سری‌های اقتصادی SE را متوقف کند، اما با توجه به گزارش‌های جدید به نظر نمی‌رسد که اپل چنین تصمیمی داشته باشد.

خبر مرتبط: هر آنچه از آیفون SE 4 می‌دانیم