یک گزارش جدید نشان می‌دهد که ساعت‌های هوشمند اپل واچ به قابلیت کنترل قند خون مجهز خواهند شد تا دنیای گجت‌های پوشیدنی متحول شود.

اواسط هفته گذشته، کمپانی اپل از ساعت‌های هوشمند اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترای نسل دوم درکنار سری آيفون ۱۵ رونمایی کرد. این ساعت‌ها با تغییرات نسبتا خوبی و قابل‌قبولی نسبت‌به نسل گذشته وارد بازار می‌شوند تا کاربران یک همراه همیشگی برای کنترل فعالیت‌ها و گزارش‌های مرتبط با سلامت بدن داشته باشند. باوجود ویژگی‌های گسترده و بی‌شمار ساعت‌های هوشمند اپل، این کمپانی قصد دارد از یک فناوری جدید را به اپل واچ‌ها اضافه کند تا دنیای گجت‌های پوشیدنی را متحول سازد.

مانیتورینگ قند خون در اپل واچ‌ها

همان‌طور که می‌دانید غول ساکن کوپرتینو یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های سازنده دستگاه‌‌های هوشمند در جهان محسوب می‌شود که با ده‌ها هزار کارمند توانسته یک تیم چند ملیتی با استعداد‌های فراوان را گردهم آورد و شگفتی‌های عظیم تکنولوژیکی خلق کند. آخرین اخبار و شایعات از حوزه فناوری نشان می‌دهد که اپل قصد دارد پروژه جدیدی را برای متحول کردن فناوری‌های مرتبط با سلامت و پزشکی آغاز کند؛ برهمین‌اساس، یک تیم‌ تحقیقاتی به رهبری تیم میلت را برای توسعه سنسورهای کنترل و سنجنش قند خون برای اپل واچ‌های نسل بعد استخدام کرده است.

البته باید یادآور شویم که این پروژه به‌‌رهبری داشنمند فقید، بیل آتاس، آغاز شد، اما پس از مرگ وی این پروژه برای یک سال متوقف شد. اکنون غول کوپرتینویی قصد دارد یک‌بار دیگر با تیم میلت این هدف مهم را ادامه دهد و تنها به‌نتایج مطلوب و استانداردهای جهانی چشم دوخته است. درباره پیشینه میلت باید گفت که این مهندس ارشد بیشتر از ۱۹ سال سابقه کار در کمپانی اپل دارد و درگذشته سمت‌های مدیریتی و رهبری توسعه تراشه‌های سری A برای آيفون و آیپدها را برعهده داشت.

تیم میلت رهبر پروژه فناوری کنترل قند خون اپل

علاوه‌براین، یکی از اعضای اصلی تیم Apple Health به‌شمار می‌رود که مسئول توسعه فناوری‌های مرتبط با سلامتی است. طی سال‌های گذشته، اپل نگاه ویژه‌ای به اضافه کردن سنسورهای کنترل قند خون در ساعت‌های هوشمند اپل واچ داشته، اما توسعه آن‌ها باید به‌صورت دقیق و مقرون‌به‌صرفه باشد. ازسوی‌دیگر، موانعی ازجمله سازمان غذا و دارو آمریکا (FDA) نیز باید این فناوری را تایید کند تا به‌مرحله تولید انبوه برسد. درحا‌ل‌حاضر، مشخص نیست چه‌زمانی شاهد سنسورهای کنترل قند خون خواهیم بود، اما می‌توان گفت انتصاب میلت می‌تواند باعث پیشرفت سریع‌تر پروژه شود.

اخبار مرتبط: