اپل برای ساخت دوربین اپل ویژن پرو که قادر به ضبط تصاویر با فرمت 8K خواهد بود با شرکت بلک مجیک همکاری می‌کند.

کمپانی اپل در جریان مراسم WWDC با بیان اینکه ساخت دوربین اپل 8K ویژن پرو را به بلک مجیک می‌سپارد زمان عرضه این محصول را در اواخر سال جاری اعلام کرده است. اطلاعات و عکس‌های مربوط به این دوربین در شبکه X توسط تیم طراحی شرکت بلک مجیک منتشر شده است. براین اساس شرکت سازنده دوربین‌های سینمایی قرار است یک دوربین با قابلیت ضبط تصاویر سه بعدی برای هدست واقعیت مجازی اپل بسازد. البته جزئیات زیادی در رابطه با آن منتشر نشده به‌جز اینکه دوربین موردنظر برای ضبط محتوا با وضوح 8160 در 7200 پیکسل در هر چشم و محدوده دینامیکی 16 استپ برای ضبط محتوای سینمایی استریوسکوپی سه بعدی با نرخ 90 فریم بر ثانیه طراحی شده است.

براساس تصاویر منتشر شده در صفحه بلک مجیک این دوربین قابلیت نصب روی پهباد برای فیلمبرداری هوایی را دارد. کمپانی امیدوار است که بتواند محصول را در اواخر امسال عرضه کند با آن‌که اشاره‌ای به قیمت آن نکرده است. گفتنی است که در گذشته شرکت بلک مجیک دوربینی را عرضه کرده بود که قادر به ضبط تصاویر با کیفیت 12K بود و با قیمت 9.995 دلار در بازار به فروش رسید که این مبلغ بسیار کمتر از قیمت سایر مدل‌های مشابه بوده است. البته سال گذشته نیز این شرکت اولین دوربین خود را که قادر به ضبط تصاویر Full Frame با کیفیت 6k است با قیمت 2595 دلار رونمایی کرد.

نکته دیگر اینکه بلک مجیک یک به‌روزرسانی برای نرم‌افزار تدوین DaVinci Resolve ارائه می‌دهد که تولید محتوا با دوربین ویژن پرو را آسان‌تر می‌کند. برنامه تدوین داوینچی همچنین این امکان را به تدوینگران می‌دهد تا هنگام تماشای کلیپ‌ها روی مانیتورهای دوبعدی یا اپل ویژن پرو آن‌ها را بچرخانند یا کج کنند.