وب‌سایت آنتوتو لیست بهترین گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده را منتشر کرد که شرکت‌های چینی بااختلاف بهترین جایگاه‌ها را به خود اختصاص دادند.

هر ماه وب‌سایت آنتوتو بهترین دستگاه‌ها را براساس بنچمارک خود معرفی می‌کند. درحقیقت این لیست فقط امتیاز گوشی‌ها را دربخش سخت‌افزاری مورد بررسی قرار می‌دهد و نمی‌تواند مرجع کاملی برای انتخاب باشد، بااین وجود استفاده از این لیست برای درک سخت‌افزاری بهتر دستگاه‌ها درکنار بررسی ظاهری و نظرات کاربران برای شناسایی بهترین گزینه ضروری است. اکنون، ۲ لیست از بهترین گوشی‌های پرچمدار و میان‌رده برای ماه اکتبر (مهر) منتشر شده و چند دستگاه دیگر به لیست‌ها اضافه شده‌ است.

مطابق انتظارات، شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو به‌عنوان تنها گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در لیست پرچمداران قرار گرفتند، البته فقط در بازار چین عرضه شدند. همچنین در لیست دستگاه‌های میان‌رده، ۲ دستگاه چینی مجهز به تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ با اختلاف در صدر قرار دارند.

بهترین گوشی‌های پرچمدار

بهترین گوشی‌های پرچمدار

در لیست بهترین گوشی‌های پرچمدار، شیائومی ۱۴ به‌لطف تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳، حافظه رم ۱۶ و داخلی ۵۱۲ گیگابایتی موفق شد با امتیاز ۱۹۹۷۴۲۷ رتبه اول را کسب کند. شیائومی ۱۴ پرو با مشخصات مشابه، نمره ۱۹۸۵۰۱۴ و مقام دوم را کسب کرد. باتوجه به اینکه دستگاه دیگری از این تراشه بهره نمی‌برد، فاصله زیادی بین این ۲ پرچمدار چینی و بقیه دستگاه‌های بازار وجود دارد. همان‌طور که اشاره شد این ۲ دستگاه فعلا فقط در بازار چین عرضه شده‌ و برای خرید بهترین گزینه رتبه سوم جدول است.

در جایگاه سوم، وان پلاس Ace ۲ پرو نمره ۱۶۶۳۵۰۷ را کسب کرده است. این دستگاه از تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ بهره می‌برد. بنابراین اگر دنبال دستگاه با تراشه نسل قبل هستید، قدرتمندترین دستگاه وان پلاس Ace ۲ پرو قطعا یکی از گزینه‌ها خواهد بود. همچنین فاصله اختلاف ۲۰ درصدی بین رتبه ۲ و ۳ حاکی از عملکرد بی‌نظیر شرکت کوالکام در ارتقا تراشه این نسل نسبت به نسل قبلی است. در ادامه این لیست گوشی‌های iQOO ۱۱ اس و ۱۱ پرو، ویوو X90 پرو پلاس، ریلمی GT5 و اوپو فایند X6 قرار دارند.

بهترین گوشی تاشو این لیست شیائومی میکس فولد ۳ با امتیاز ۱۵۳۹۸۸۲ در رتبه ۲۱ بالاتر از بهترین دستگاه سامسونگ یعنی گلکسی اس ۲۳ اولترا با امتیاز ۱۵۲۵۰۵۵ در رتبه ۲۲ قرار دارد. همچنین باتوجه به سیستم‌عامل متفاوت محصولات اپل، نسخه‌های مختلف آیفون و آیپد در لیست جداگانه‌ای قرار می‌گیرند و فقط با یکدیگر مقایسه می‌شوند.

بهترین گوشی‌های میان‌رده

بهترین گوشی‌های میان‌رده

با نگاهی به لیست بهترین گوشی‌های میان‌رده آنتوتو مشخص می‌شود تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ کماکان با اختلاف بهترین تراشه برای دستگاه‌های میان‌رده به‌شمار می‌رود. ۲ دستگاه ریلمی GT نئو ۵ ‌SE به‌لطف این تراشه، حافظه رم ۱۶ گیگابایتی و حافظه داخلی یک ترابایتی موفق به کسب امتیاز ۱۱۵۴۶۰۰ و عنوان بهترین گوشی میان‌رده شد. پس از آن، ردمی نوت ۱۲ توربو با مشخصات مشابه امتیاز ۱۱۵۲۳۲۵ و مقام دوم را کسب کرد. البته عملکرد تراشه اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۲ اصلا تعجب‌آور نیست، زیرا این تراشه با چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A510، سه هسته پرقدرت Cortex-A710 و هسته اصلی Cortex-X2 تفاوت چندانی با تراشه پرچمدار نسل قبلی ندارد.

باتوجه به مشخصات و عملکرد این تراشه، فاصله زیاد بین ۲ دستگاه اول و بقیه گوشی‌ها کاملا توجیه می‌شود. عنوان سومین گوشی میان‌رده این لیست به iQOO Z8 تعلق می‌گیرد. این دستگاه به‌تراشه دایمنسیتی ۸۲۰۰ مجهز شده است که با قیمتی پایین‌تر، عملکرد ضعیف‌تری از نماینده کوالکام دارد. بنابراین باتوجه به‌قیمت می‌تواند ارزش خرید مشابه یا حتی بالاتری نسبت‌به ۲ نسخه با اسنپدارگون ۷ پلاس نسل ۲ داشته باشد. پس از این دستگاه، ویوو اس ۱۷ و iQOO نئو ۷ SE با این تراشه و سپس شیائومی Civi ۳ با دایمنسیتی ۸۲۰۰ اولترا قرار دارند.

در ۱۰ رتبه اول این لیست، خبری از دستگاه‌های سامسونگ نیست و شرکت‌های چینی با استفاده از تراشه‌های قدرتمندتر و قیمت مشابه با محصولات سامسونگ این بخش را در تسلط خود در آورده‌اند.

اخبار مرتبط: