سامسونگ در سال جاری، عامل به راه افتادن بحث‌ها و مجادلات فراوانی بوده است که یکی از آنان، بحث تعمیرپذیری دستگاه‌های این شرکت است. چندی بیش، iFixit همکاری خود را با این غول کره‌ای به دلیل تعمیر سخت دستگاه‌هایش قطع کرد و حال باید شاهد پایان همکاری بست‌بای و سامسونگ نیز باشیم.

شرکت سامسونگ سیاستی را پیش گرفته که باعث می‌شود تعمیر گوشی‌هایش به دست مشتریان با دردسر فراوان روبرو شود که خود این موضوع، بحث‌های زیادی در فضای مجازی درست کرد. از طرف دیگر، این شرکت از تعمیرکنندگان خواست که اطلاعات گوشی‌های کاربران را در اختیارش قرار دهند که خود مثالی از نقض حقوق مشتریان بود. در حال حاضر، اگر دستگاهی از سامسونگ دارید که به هر دلیلی نیاز به تعمیر دارد، دیگر نمی‌توانید خدمات مربوطه را از یک فروشگاه بست‌بای دریافت کنید.

بر اساس آخرین اخبار، در سکوتی کامل، شاهد پایان همکاری بست‌بای و سامسونگ در زمینه تعمیرات بودیم و این شرکت دیگر سرویس‌های مربوطه را به سامسونگ ارائه نمی‌دهد. غول کره‌ای در سال جاری به دلیل پیش گرفتن سیاست‌هایی متفاوت در رابطه با تعمیر دستگاه‌های خود، از شرکت‌های مختلفی جدا شده و حال که همکاری‌اش با بست‌بای نیز پایان یافت، به طور قطع کاربرانش دچار مشکلاتی جدی خواهند شد.

گوشی تعمیری سامسونگ

بست‌بای مجموعه‌ای از خرده‌فروشان قطعات الکترونیکی است که بخشی از برنامه سرویس دهندگان مجاز سامسونگ یا ASP بود و از قطعات مناسب و تکنسین‌های آگاه در زمینه تعمیر دستگاه‌های سامسونگ بهره می‌برد. این فروشگاه‌ها کار کاربران را راحت کرده بود زیرا هم در دسترس بوده و هم نیاز مشتریان را رفع می‌ساخت. خبر پایان این همکاری از طرف یکی از کارمندان Geek Squad و اسکرین‌شاتی از گفت‌وگوهای داخلی به تایید رسیده است. قابل ذکر است که پایان این سرویس برای کسانی که بیمه Geek Squad را برای دستگاه‌شان تهیه کرده‌اند مطرح نخواهد بود و این افراد همچنان خدمات دریافت خواهند کرد.

اگر به وبسایت بست‌بای نیز مراجعه کنید، در هنگام تنظیم زمان برای تعمیر دستگاه سامسونگ خود، با خطا مواجه خواهید شد. از طرف دیگر، در لیست مراکز تعمیر مورد قبول سامسونگ نیز دیگر اسمی از بست‌بای به چشم نمی‌خورد و این مرکز از تمامی فهرست‌های مربوطه حذف شده است. سران این دو شرکت، پایان همکاری بست‌بای و سامسونگ را رد نکرده و یکی از رئسای سامسونگ در این باره گفت: «ما در حال بحث و گفت‌وگو با بست‌بای هستیم تا بفهمیم از این به بعد چه گزینه‌هایی داریم که برای کاربرانمان راحت و بدون دردسر باشد».

درست است که سرویس‌های متنوعی برای تعمیر دستگاه‌های سامسونگ در خدمت کاربران قرار دارد اما نمی‌توان منکر شد که حذف شدن بست‌بای و iFixit از لیست مراکز قابل اطمینان این شرکت، قطعاً تاثیرگذار خواهد بود و به نوعی گزینه‌های مشتریان را محدود خواهد کرد. از طرف دیگر، این غول کره‌ای باید بر روی قابلیت تعمیرپذیری دستگاه‌هایش نیز بیشتر کار کند زیرا ریشه این بحث و جدایی‌ها در نهایت به همین موضوع باز می‌گردد.

اخبار مرتبط: