اپلیکیشن Beeper Mini دوباره توسط اپل مسدود شد و ۵ درصد از کاربران این پلتفرم دسترسی خود را به آن از دست داده‌اند، البته با حذف و نصب دوباره مشکل به‌صورت موقت رفع می‌شود.

شرکت بیپر چند هفته قبل از اپلیکیشن Beeper Mini برای اندروید رونمایی کرد. این پلتفرم بدون نیاز به اپل آی‌دی امکان ارسال پیام iMessage را برای کاربران فراهم می‌کند. این پلتفرم برخلاف سرویس‌های مشابه، از یک سرور رابط برای اتصال استفاده نمی‌کند و بیپر با مهندسی معکوس iMessage اپل آن را طراحی کرده تا گوشی‌های اندرویدی مستقیم به سرور اپل متصل شوند. درنتیجه حریم خصوصی کاربر کاملا در امنیت باقی می‌ماند. اما تنها چند روز پس از عرضه اپل این پلتفرم را از کار انداخت تا کاربران اندرویدی نتوانند از این سرویس استفاده کنند.

پس از گذشت چند روز، شرکت بیپر اعلام کرد که با عرضه به‌روزرسانی بعدی Beeper Mini روش اپل را دور می‌زند تا اتصال به iMessage اپل برای کاربران اندرویدی دوباره امکان‌پذیر شود. در همین حین بود که الیزابت وارن، سناتور آمریکایی به اقدام اپل و مسدود شدن این پلتفرم اعتراض کرد و گفت ابرشرکت‌ها برای محافظت از درآمد خود شرکت‌های کوچک‌تر را تحت فشار می‌گذارند. پس از آن شرکت بیپر به وعده خود وفا کرد و به‌روزرسانی دیگری برای Beeper Mini در دسترس کاربران قرار گرفت که دسترسی را به iMessage باز می‌گرداند. اکنون گزارشی منتشر شده که نشان می‌دهد Beeper Mini دوباره مسدود شده است.

اپلیکیشن Beeper Mini دوباره مسدود شد

براساس گزارش منتشر شده از وب‌سایت خبری Wccftech، اپل مجددا پلتفرم Beeper Mini را از دسترس خارج کرده است. در این گزارش آمده که دسترسی ۵ درصد از کاربران Beeper Mini به iMessage مسدود شد. شرکت بیپر با انتشار پستی در ایکس (توییتر) معتقد است که اپل پشت این ماجرا است و نمی‌خواهد پلتفرم خود را در اختیار کاربران اندرویدی قرار دهد. در بیانیه بیپر آمده است که کاربران می‌توانند با پاک کردن و نصب دوباره اپلیکیشن Beeper Mini مشکل را رفع کنند، البته ممکن است این روش برای برخی از کاربران عملی نباشد. بااین حال شرکت بیپر اعلام کرده که در تلاش است تا این مشکل را به‌صورت ریشه‌ای رفع کند.

البته این شرکت هنوز را حلی برای دور زدن دوباره این سیستم پیدا نکرده است. مشخص نیست که Beeper Mini تا چه زمانی می‌تواند به این روش برای مقابله با اپل ادامه دهد، زیرا اپل به‌هیچ وجه از موضع خود عقب نشینی نمی‌کند. یادآوری می‌شود ۲ اتفاق احتمالی می‌تواند سرنوشت این مشکل را تعیین کند. اول اینکه در‌صورت ورود دولت آمریکا۷ احتمالا اپل مجبور به عقب‌نشینی می‌شود، البته کمی بعید به‌نظر می‌رسد. مسئله دوم، شکایت اپل از بیپر و دعوای حقوقی است که احتمالا با منابع اپل، این شرکت پیروز خواهد شد.

بااین حال دلیل تاکید اپل برای حفظ انحصار iMessage مشخص نیست، زیرا اپل براساس قوانین اتحادیه اروپا قبول کرده بود دستگاه‌های خود را به پشتیبانی از RCS گوگل و اندروید مجهز کند.

اخبار مرتبط: