با نصب افزونه‌های مختلف، اتصال هوش مصنوعی گوگل بارد به حساب کاربری ممکن شده تا این ابزار به یک دستیار تمام وقت تبدیل شود.

۲۰ اردیبهشت ماه گوگل از ابزار هوش مصنوعی خود با نام بارد رونمایی کرد. در ابتدا به‌نظر می‌رسید این ابزار در واکنش به عرضه و سر و صدای زیاد ChatGPT توسعه داده شده و بدون وقت‌گذاری لازم تبدیل به پلتفرمی ناقص شده که کارایی لازم را ندارد. در همین حین غول تکنولوژی به توسعه Bard ادامه داد تا قابلیت‌های جدیدی را به آن اضافه کند. در همین راستا، امروز قابلیت اتصال بارد به حساب گوگل اضافه شده است.

گوگل این قابلیت را به‌عنوان روشی کاملا جدید برای تعامل با بارد معرفی کرد. با استفاده از افزونه‌های مرتبط و دسترسی به پلتفرم‌های دیگر، بارد می‌تواند به اطلاعات بیشتری دست یابد و تبدیل به دستیار بهتری خواهد شد. این پلتفرم‌ها شامل جیمیل، گوگل داک (Docs)، گوگل درایو، گوگل مپ یا نقشه و یوتیوب می‌شود.

هوش مصنوعی گوگل

این سرویس حتی در مواقعی که با آن به‌صورت مستقیم عملیاتی انجام نمی‌شود هم به جمع‌آوری اطلاعات کاربر می‌پردازد. مثلا با استفاده از ایمیل‌های کاربر از برنامه‌ریزی او برای سفر با دوستانش مطلع می‌شود، با در‌نظرگیری مبدا و مقصد زمان مسیر را محاسبه می‌کند، با جستجو از وضعیت هتل‌ها برای رزرو اتاق با توجه به تعداد افراد مطلع می‌شود و ویدیوهای مرتبط با سفر، لوازم مورد نیاز در مقصد را به کاربر نشان می‌دهد.

همچنین گوگل مثال دیگری را از روش کار این سیستم به اشتراک گذاشت. اگر کاربری دنبال کار بگردد، بارد با دسترسی به گوگل درایو و ساخت یک رزومه مرتب به کاربر کمک می‌کند. البته شاید شما هم مثل ما هنگام خواندن قابلیت‌های این سیستم نگران حریم خصوصی خود باشید، اما گوگل در این باره مدعی شده محتوای استخراج شده کاربر، توسط هیچ فردی قابل رویت نخواهد بود.

همچنین از امروز قابلیت Google It به بارد اضافه شده است تا صحت جواب‌های بارد را چک کرد. پس از کلیک روی دکمه G، بارد با جستجو و تحلیل در وب سعی می‌کند صحت محتوایی که به‌نمایش درآورده بود را با محتواهای دیگر ارزیابی کند. این قابلیت وقتی‌که عبارتی قابل ارزیابی باشد فعال می‌شود و عبارت مورد نظر را برجسته می‌کند. با استفاده از این قابلیت، نظرات مخالف و موافق محتوای بارد به نمایش در می‌آید.

علاوه‌بر آن اگر کاربری محتوای چت شده با ابرد را از طریق لینک به اشتراک بگذارد، کاربر دوم می‌تواند مکالمه را با بارد ادامه دهد. همچنین قابلیت‌هایی از بارد که فقط در زبان انگلیسی قابل استفاده بودند، از این پس با بیش از ۴۰ زبان زنده دنیا قابل بهره‌برداری هستند.

نظر شما چیست؟ آیا علاقه‌ای به استفاده از دستیار بارد با توجه به شرایط حریم خصوصی و دسترسی‌های زیاد این برنامه دارید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: