بازی Baldur’s Gate 4 که ادامه‌ای بر نسخه سوم بسیار محبوب و تحسین شده خود است، برای مدتی توسط استودیوی Larian Studios در دست ساخت بوده اما در نهایت لغو شده است.

چند ماه پیش، استودیو Larian Studios عنوان کرد که بازی جدیدشان دیگر در Forgotten Realms جریان نداشته و ادامه‌ای بر سری Baldur’s Gate نخواهد بود. مدیر عامل این استودیو، سون وینک در گفتگویی با PC Gamer عنوان کرد که ادامه سری Baldur’s Gate در ابتدا در برنامه‌شان قرار داشته و استودیو پس از عرضه Baldur’s Gate 3 در وضعیت خوبی نبوده است.

مدیر‌عامل Larian Studios عنوان کرد: «وقتی عنوانی بسیار موفق و پرفروش می‌سازید، همه از شما می‌پرسند پس نسخه بعدی چه؟ نسخه بعدی چه زمانی ساخته می‌شود؟ توسعه‌دهندگان نیز پس از ساعت‌های طولانی کار بر روی پروژه‌ای که توانسته در نهایت موفق از آب در بیاید، در شرایطی سخت و آسیب‌پذیر از لحاظ روحی قرار می‌گیرند».

در ابتدا، استودیو قصد ساخت بازی Baldur’s Gate 4 را نیز نداشت و می‌خواست بسته‌ای الحاقی برای نسخه سوم خلق کند زیرا ساده‌ترین و مطمئن‌ترین راه برای دستیابی به موفقیتی دیگر همین بود. همه‌چیز در دسترس‌شان قرار داشت و تنها مدتی کار بر روی یک بسته الحاقی کافی بود. در ابتدا روند تولید به سرعت جلو رفت و این بسته در وضعیت خوبی قرار داشت اما تیم در نیمه‌راه منصرف شد و تصمیم گرفتند به‌جای چنین چیزی، شروع به ساخت بازی جدید کنند و وقت و انرژی‌شان صرف این شود. این همان بازی Baldur’s Gate 4 بود که متاسفانه تیم توسعه‌دهنده از ساخت آن نیز پشیمان شد و وقتی ایده متوقف کردن کار بر روی این نسخه جدید مطرح شد، با استقبالی ویژه مواجه بود. به گفته مدیر‌عامل، روند ساخت این بازی سریع و بدون ایراد بوده و حتی در زمان کنسل شدن، به مرحله قابل اجرا بودن نیز رسید! به‌نظر می‌رسد به این زودی‌ها شاهد ادامه‌ای بر این سری محبوب و خوش ساخت نخواهیم بود.

بازی Baldur’s Gate 3 هم اکنون بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس در دسترس است. به باور بسیاری، این اثر یکی از بهترین عناوین نقش آفرینی ساخته شده در تاریخ بازی‌های ویدئویی است و در مراسم The Game Awards نیز توانست جایزه بهترین بازی سال را به‌راحتی کسب و رقبایش را شکست دهد. محتوای این بازی در نوع خود منحصر به‌فرد و متنوع است و به‌راحتی قابلیت سرگرم کردن شما برای مدتی بسیار طولانی را دارد.