اندروید 13 شروع به کار بر روی Back Tap کرد که به شما یادآوری می‌کند که از یک برنامه در صفحه اصلی خود خارج می‌شوید. گوگل امروز فاش کرد که ویژگی Back Tap در اندروید می‌تواند در برنامه‌ها کار کند و صفحه قبلی را پیش‌نمایش کند.

در طول «طراحی یک برنامه با کیفیت بالا با جدیدترین ویژگی‌های اندروید» در آهنگ پلتفرم اجلاس برنامه‌نویسان اندروید 2022، Google در مورد «نادرست بودن» صحبت کرد، یا اینکه چگونه ژست عقب گاهی اوقات منجر به «افراد به اشتباه برنامه را ترک می‌کنند» و در نتیجه برمعیارهای استفاده برنامه تأثیر می‌گذارد.

بازخورد کاربران مانند «نمی‌توانم ببینم که در آخرین صفحه قبل از صفحه اصلی هستم» ذکر شد، اما در غیر این صورت گوگل می‌گوید راهنما اشاره‌ای یک «مدل تعامل سریع، طبیعی و ارگونومیک» است.

حرکت پیش‌گویانه برگشت راه حل Google برای نشان دادن نگاهی اجمالی به صفحه اصلی در حین کشیدن انگشت و کوچک شدن پنجره برنامه است. با فعال کردن گزینه‌های Developer می‌توان آن را برای برنامه‌هایی که قبلاً پشتیبانی اضافه کرده‌اند - مانند Google Phone و TV - آزمایش کرد.

Android-14-will-let-the-predictive-back-gesture-work-inside-apps-screen

اندروید 14 به طور پیش‌فرض، پیش‌بینی بازگشت را فعال می‌کند، در حالی که سیستم‌عامل آینده قرار است «تجربه‌ای مشابه زمانی که [کاربران] میتوانستند داخل برنامه بکشند، ارائه دهد. با استفاده از انیمیشن‌های پیش‌فرض یا سفارشی، به کاربران اجازه می‌دهد بدانند به کجا می‌روند.»

مثال اولیه‌ای که امروز دریافت می‌کنیم این است که تقویم Google برای یک رویداد باز است و سپس شخصی به آرامی به عقب می‌کشد. همان‌طور که رخ می‌دهد، صفحه رویدادهای تمام صفحه کوچک می‌شود تا زمانی که شما شروع به دیدن صفحه قبلی کنید (نمایش فهرست برنامه تقویم). سپس با انیمیشنی از Google Calendar همراه می‌شود که کارت رویداد درون خطی را در لیست قرار می‌دهد.

برای مقایسه، کشیدن انگشت از لبه سمت چپ در iOS صفحه قبلی شما را از طریق یک استعاره کشویی نشان می‌دهد که ابتدا سمت چپ صفحه قبلی را نشان می‌دهد. نمای فعلی اندروید به عنوان بخشی از اولویت خود برای کارت‌ها کاهش می‌یابد. قابلیت Back Tap در اندروید 14 که در بالا کامل شرح دادیم به طور رسمی "به زودی در اندروید 14 عرضه می‌شود" که باید در اوایل سال آینده وارد پیش نمایش شود.

شما موافق عملی شدن ویژگی Back Tap در اندروید ۱۴ هستید؟

خبر مرتبط: مشکلات اندروید 14