سامسونگ اخیراً در زمینه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری کارهای زیادی انجام داده است. به عنوان مثال اخیراً به‌روزرسانی اندروید 13 برای دارندگان سری گلکسی اس 22 در آمریکا و اروپا منتشر شده و تنها یک هفته بعد از آن نیز این شرکت اندروید 13 را با رابط کاربری اختصاصی خود (One UI 5.0) را برای گوشی‌های سری گلکسی S21 نیز عرضه کرد. اکنون اخبار جدید حاکی از عرضه ویژگی Back Tap در نسخه جدید رابط کاربری One UI است.

با این حال، آخرین توسعه در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری سامسونگ، به چیز بسیار خاص‌تری مربوط می‌شود. قابلیت Back Tap بالاخره قرار است به لطف ماژول Good Lock (ارائه شده با نام RegiStar) تازه اضافه شده، به گوشی‌های گلکسی بیاید. شاید از خود بپرسید که این ماژول Good Lock چیست؟! Samsung Good Lock به زبان ساده راهی است برای کاربرانی که مایل‌اند در گوشی سامسونگ خود ماجراجویی و تجربه‌گرایی کنند، یا دستگاه خود را به گونه‌ای سفارشی‌سازی کنند بومی‌تر و شخصی‌تر به نظر برسد و با بقیه بخش‌های رابط کاربری تطابق داشته باشد.

بازگشت back tap gesture به گوشی های گلکسی

علاوه بر این، ماژول RegiStar Good Lock به شما امکان می‌دهد تا بتوانید ترتیب منوی تنظیمات را تغییر دهید و به واسطه آن دستورهایی که فشار طولانی دکمه پاور انجام می‌دهد را نیز سفارشی‌سازی کنید (مانند فعال کردن LiveCaption، روشن کردن چراغ قوه و غیره). در این میان گوشی Galaxy Z Fold 4 به لطف ماژول جدید Good Lock یک امتیاز دیگر هم دارد و آن هم اینکه می‌توانید روی این گوشی با وارد کردن فشار زیاد روی صفحه، یک میانبر ایجاد کنید.

شایان ذکر است که ویژگی جدید Back Tap در مواردی که گوشی در حالت‌ خواب باشد، صفحه‌نمایش قفل باشد یا زمانی که باتری 15 درصد یا کمتر باشد، کار نخواهد کرد. گوشی‌های اپل و گوگل قبلا از این ویژگی برخوردار بودند و سامسونگ تنها گوشی از سه غول بزرگ بود که از دسترسی به آن عقب مانده بود. با این حال، دیر رسیدن همیشه بهتر از هرگز نرسیدن است.

خبر مرتبط: پادشاهی سامسونگ بر بازار جهانی اندروید