رسانه The Verge چندی پیش خبر از تاخیر بازی Avowed داد و حال این مسئله به صورت رسمی توسط شرکت مایکروسافت تایید و تاریخی جدید برای آن اعلام شد.

بر طبق گفته تام وارن از The Verge، دلیل این تاخیر کوچک دور شدن از پاییز شلوغ سال جاری است که عناوین متنوع و برجسته‌ای برای عرضه برنامه‌ریزی شده‌اند. ایکس باکس بالاخره این شایعه را تایید کرد و حال، بازی Avowed قرار است در تاریخ 18 فوریه سال 2025 (30 بهمن 1403) به صورت رسمی منتشر شود. علاوه بر آن، لایو استریمی از گیم‌پلی این بازی برای تاریخ 23 آگوست (2 شهریور) برنامه‌ریزی شده است.

علاوه بر خبر تاخیر بازی Avowed، مایکروسافت لیستی از عناوینی که برای عرضه در آینده در نظر دارد را در خدمت کاربران گذاشت. از جمله این آثار می‌توانیم به World of Warcraft: The War Within اشاره کنیم که دهمین بسته الحاقی این سری محبوب و پرطرفدار ساخته استودیو Blizzard است و برای عرضه در 26 آگوست (5 شهریور) برنامه‌ریزی شده است. یکی دیگر از آثار جدید مایکروسافت، بازی Age of Mythology: Retold است که نسخه ریمستر شده این عنوان ارزشمند و کلاسیک در سبک RTS بوده و برای عرضه در 4 سپتامبر (14 شهریور) آماده شده است. علاوه بر آن، عنوان استراتژیک نوبتی Ara: History Untold ساخته استودیو Oxide Games نیز قرار است در 24 سپتامبر (3 مهر) به صورت رسمی عرضه شود.

از دیگر عناوین مایکروسافت، می‌توان به بسته الحاقی Diablo IV: Vessel of Hatred اشاره کرد که اولین بسته الحاقی این بازی در سبک نقش آفرینی و اکشن بوده و قرار است 8 اکتبر (17 مهر) به صورت جهانی عرضه شود. از طرف دیگر، عنوان بسیار موردانتظار Call of Duty: Black Ops 6 در 25 اکتبر (4 آبان) و عنوان Microsoft Flight Simulator 2024 که نسخه‌ای آپدیت شده از این شبیه‎ساز پرواز محبوب و دوست‌داشتنی شرکت مایکروسافت نیز در تاریخ 19 نوامبر (29 آبان) منتشر خواهند شد.

علاوه بر آثار فوق، ایکس باکس سه عنوان دیگر نیز برای عرضه در سال 2024 دارند که تا به این لحظه تاریخ دقیقی برایشان اعلام نشده است. از جمله آنان می‌توان به بازی Towerborne ساخته استودیو Stoic اشاره کرد که عنوانی چند نفره در سبک اکشن و ماجراجویی است. بعدی، بسته الحاقی Shattered Space برای ساخته بزرگ Bethesda، یعنی Starfield است و در نهایت، نوبت به عنوان اکشن و ماجراجویی موردانتظار Indiana Jones and the Great Circle می‌رسد. قابل ذکر است که عنوان STALKER 2 ساخته استودیو GSC Game World نیز قرار است در راستای قرادادی، سه ماه در انحصار کنسول‌های مایکروسافت باشد. این بازی نیز چندی پیش قرار بود اوایل ماه سپتامبر عرضه شود که به صورت ناگهانی، تا 20 نوامبر (30 آبان) تاخیر خورد.

تاخیر بازی Avowed کمی عجیب به نظر می‌رسد زیرا استودیو سازنده آن، یعنی Obsidian Entertainment در مورد عرضه این اثر در سال 2024 مطمئن بود پس عقب افتادن انتشار آن باید دستوری از سوی مایکروسافت بوده باشد. قبل از رسمی شدن این موضوع، در وبسایت استودیو تاریخ عرضه 12 نوامبر (22 آبان) برای آن در نظر گرفته شده بود که حال پاک شده است. واضح است که در تاخیری سه ماهه، توسعه‌دهندگان قطعاً نمی‌توانند محتوای بیشتری به بازی اضافه کنند و احتمالاً مشغول رفع ایرادات مختلف آن شوند.

در تاخیر سه ماهه بازی Avowed، به احتمال زیاد استودیو سازنده مشغول به رفع باگ‌های مخلتف بازی و افزایش کارایی آن بر روی سیستم‌های مختلف شوند. اگر از این زمان خوب استفاده شود، ممکن است در نهایت شاهد بهینه‌ترین بازی تاریخ استودیو Obsidian باشیم. اگر از عاشقان سبک نقش آفرینی هستید، استودیو BioWare در پاییز سال جاری عنوان Dragon Age: The Veilguard را برایتان در نظر دارد و به زودی قرار است تاریخ انتشار دقیق آن نیز اعلام شود.