گوشی ایسوس زنفون ۱۰ با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ و صحفه‌نمایش ۵.۹ اینچی در بازار جهانی عرضه شد.

روز گذشته، کمپانی ایسوس جدیدترین گوشی خود به‌نام ایسوس زنفون ۱۰ را روانه بازار جهانی کرد که می‌تواند جایگزین‌ شایسته‌ای برای نسل قبلی این سری باشد. این دستگاه در بخش سخت‌افزاری با تغییرات چشمگیری همراه است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم؛ همچنین به‌یاد داشته باشید که ایسوس لوازم جانبی را درون جعبه گوشی قرار داده که می‌تواند مورد توجه کاربران قرار بگیرد.

گوشی ایسوس زنفون ۱۰ می‌تواند اولین نسل از گوشی‌های پرچمدار باشد که از صفحه‌نمایش کوچک ۵.۹ اینچی سوپر امولد با رزولوشن فول‌اچ‌دی پلاس، سطح روشنایی ۱۱۰۰ نیتی و نرخ تازه‌سازی ۱۴۴ هرتزی برخوردار است. از نظر زبان طراحی، این گوشی با دو سنسور جداگانه، دکمه پاور و حسگر اثر انگشت مشابه زن فون ۹ است؛ حسگر لمسی دستگاه از فناوری «Zen Touch 2.0» بهره می‌برد که به کاربر اجازه می‌دهد تجربه کاربری بهتری هنگام پیمایش در وب‌سایت‌ها و بازی‌ها داشته باشد. همچنین، زنفون ۱۰ توانسته گواهی IP68 را کسب کند که نشان می‌دهد در برار گرد و غبار و سقوط در آب مقاوم است.

دوربین ایسوس زنفون ۱۰

در بخش سیستم دوربین، ایسوس زنفون ۱۰ از دو دوربین جداگانه بهره می‌برد که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی IMX766 سونی با لرزش‌گیر اپتیکال و سنسور ۱۳ مگاپیکسلی اولترا واید می‌شود؛ سنسور اصلی از تثبیت‌کننده ۶ محوره گیمبال ۲.۰ با لرزش‌گیر الکترونیکی برای فیلم‌برداری بهره می‌برد. دوربین سلفی هم یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی دارد که با استفاده از فیلتر رنگی RGBW می‌تواند ۲۰۰ درصد نور بیشتری را جذب کند. علاوه‌بر این، سیستم دوربین به فناوری «Quick Shot» مجهز شده که با دو بار فشار دادن دکمه صدا می‌تواند عکس بگیرد.

در زنفون ۱۰، تراشه کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۲ استفاده می‌شود که از ۱۶ گیگابایت حافظه رم LPDDR5x و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی UFS 4.0 پشتیبانی می‌کند. وظیفه تامین انرژی دستگاه نیز به عهده یک باتری ۴۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی خواهد بود که از سطح استاندارد روز پایین‌تر است که به‌همراه شارژ سریع ۳۰ واتی و بی‌سیم ۱۵ واتی با گواهی کیوآی عرضه می‌شود.

صفحه نمایش ایسوس زنفون ۱۰

افزون‌بر قابلیت‌های ‌سخت‌افزاری، زنفون ۱۰ با برخی لوازم جانبی عرضه می‌شود که می‌توان به قاب کانکس دارای پایه داخلی و نگهدارنده کارت اشاره کرد. این دستگاه از گزینه‌های ارتباطی مانند وای‌فای نسل ۷، بلوتوث ۵.۳ و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا پشتیبانی می‌کند.

در انتها، گوشی ایسوس زنفون ۱۰ در رنگ‌های مشکی، سبز، قرمز، سفید و آبی ارائه می‌شود که قیمت پایه آن برای نسخه ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۷۹۹ یورو خواهد بود که به‌زودی برای عرضه جهانی آماده می‌شود.

اخبار مرتبط:‌ رندر گوشی Zenfone 10 لو رفت