براساس گزارشی جدید، ایسوس به‌دلیل نقض حق پتنت 4G/5G از سامسونگ شکایت کرده است، اما پرونده آن چند سال به طول می‌انجامد.

ایسوس با سری زنفون موفق به دستیابی به گوشی کوچک با قدرت پردازش خوبی شد. اگرچه هنوز این سری نتوانسته به موفقیت پیش‌بینی شده در بازار برسد، ایسوس پتنت‌های مرتبط با گوشی زیادی ثبت کرده است که به درآمدزایی این شرکت کمک می‌کند. اخیرا ایسوس متوجه نقض حق پتنت شبکه ارتباطی 4G/5G توسط سامسونگ شد و برای همین از این شرکت شکایت کرده است.

براساس جدیدترین گزارش در وب‌سایت خبری دیجی‌تایمز، سامسونگ از پتنت‌های 4G/5G ایسوس به‌صورت غیر مجاز در ساخت بخش زیادی از گوشی‌هایش از جمله مدل‌های تاشو زد فلیپ و فولد ۵ استفاده کرده که باعث شکایت ایسوس شده است. به‌نظر می‌رسد این اقدام برای نرسیدن به توافق برای قیمت پتنت‌های مذکور صورت گرفته است.

سامسونگ حق اختراع 4G/5G را نقض کرده است

اخیرا ایسوس، شرکت «ASUS Technology Licensing and Innovative Sonic Limited» را به‌صورت مستقل تاسیس کرد که تمام حق پتنت‌های این شرکت را در اختیار دارد. درحقیقت این شرکت اقدام به شکایت از سامسونگ در تگزاس آمریکا برای حق پتنت ارتباط بی‌سیم کرده است و شرکت اصلی ارتباطی به این ماجرا ندارد. این پتنت به‌عنوان «یک روش و دستگاه برای بهبود انتقال بی‌سیم» ثبت شده و بخش زیادی از ارتباطات 4G و 5G گوشی‌های هوشمند را پوشش می‌دهد.

به گفته تحلیلگران RPX Insight، این پتنت در دسته پتنت‌های استاندارد و ضروری قرار می‌گیرد و بنابراین پرونده‌ حقوقی آن تا سال‌ها طول خواهد کشید و حتی اگر در نهایت ایسوس برنده این پرونده باشد، در کوتاه‌مدت به ایسوس ضرر خواهد زد.

نظر شما چیست؟ آیا ایسوس در نهایت به خواسته‌اش می‌رسد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

اخبار مرتبط: