در 13 آوریل اسوس مراسم معرفی سری ROG 7 را برگزار کرد که در آن از دو دستگاه جدید رونمایی شد. ایسوس ROG 7 آلتیمیت و ROG 7 نسل جدید دستگاه‌های گیمینگ این شرکت را تشکیل می‌دهند که در مورد ارزش خرید آن‌ها، هنوز هم سوالاتی وجود دارد. گوشی‌های جدید تفاوت خاصی با نسل قبلی از نظر سخت‌افزاری ندارند و فقط عملکرد آن‌ها کمی بهتر شده است.

هردو دستگاه از اسنپدراگون 8 نسل 2 به همراه سقف 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی استفاده می‌کنند. البته ایسوس در این دو دستگاه از رم LPDDR5X و حافظه UFS 4.0 استفاده کرده تا سرعت آن‌ها را بالاتر ببرد. تفاوت‌های کوچکی میان مدل آلتیمیت و مدل پایه وجود دارد که آن را برای گیمر‌ها به گزینه بهتری تبدیل می‌کند.

در پنل پشتی ROG 7 آلتیمیت، دریچه‌ای طراحی شده که در حین استفاده سنگین، باز می‌شود و جریان هوا را به سمت سیستم خنک‌کننده دستگاه هدایت می‌کند. در همین قسمت هم یک صفحه نمایش کوچک قرار گرفته که در بخش تنظیمات قابل شخصی‌سازی است. سیستم خنک‌کننده Gamecool7 در این دستگاه‌ها بزرگ‌تر و موثر‌تر شده است.

حالا در این سیستم از یک لایه نیترید بور، دو لایه گرافیت با مساحت تقریبی 16000 میلی‌متر مربع با بهبود 10 درصدی عملکرد، صفحه خنک کننده مسی استفاده شده است. بهبود‌های این سیستم به همراه بهتر شدن 15 درصدی تراشه اسنپدراگون به ایسوس کمک می‌کند تا گرما را راحت‌تر کنترل کند و عملکرد پایدار‌تری داشته باشد.

کولر جدید AeroActive گوشی ایسوس ROG Phone 7 و 7 Ultimate

تمامی این موارد به همراه حالت X و کولر جداگانه جدید ایسوس (AeroActive Cooler 7)، باعث می‌شود عملکرد این دستگاه با اختلاف از دستگاه‌های اندرویدی دیگر بهتر باشد. ایسوس ROG 7 در حین استفاده از کولر اکسترنال، دریچه هوای قاب پشتی را باز می‌کند تا عملکرد موثر‌تری داشته باشد. این فن به صورت رایگان در جعبه نسخه اولترا عرضه می‌شود و شما نیازی به پرداخت هزینه اضافه برای آن ندارید.

امسال ایسوس در این فن یک ساب ووفر با 5 آهنربا و یک اسپیکر 13×38 میلی‌متری را هم قرار داده که به صورت همزمان با اسپیکر‌های دستگاه عمل می‌کنند و صدای 2.1 را با بیس عمیق‌تری پخش می‌کنند. همچنین روی این فن یک پورت یو اس بی C و جک 3.5 میلی‌متری هدفون هم وجود دارد. مثل مدل سال گذشته، امسال هم روی اکتیو کولر دکمه‌هایی قرار گرفته که شما می‌توانید از آن‌ها در بازی‌ها استفاده کنید.

علاوه بر آن، روی بدنه ROG 7 هم دکمه‌های اولترا سونیکی وجود دارند که می‌توان برای آن‌ها عملکرد‌های خاصی را تعریف کرد. این دکمه‌ها از موتور ویبره دستگاه هم استفاده می‌کنند تا به کاربر حس دکمه‌های فیزیکی را القا کنند. ROG 7 می‌تواند در بازی‌های پشتیبانی شده از Ray Tracing استفاده کند تا بازتاب نور روی سطوح را بهتر نمایش دهد.

عملکرد ایسوس ROG Phone 7 و 7 Ultimate

در بخش جلوی دستگاه از یک صفحه نمایش امولد با رزولوشن 2448×1080 استفاده شده است. به لطف تکنولوژی جدید سامسونگ، این صفحه نمایش حالا سقف روشنایی 1500 نیتی دارد و می‌تواند نرخ بروزرسانی را تا 165 هرتز تنظیم کند. در معرفی سری ROG 7 اعلام شد که این دستگاه‌ها از نرخ نمونه‌برداری لمس 720 هرتزی استفاده می‌کنند که بسیار خوب محسوب می‌شود.

مثل دستگاه‌های گیمینگ قبلی، ROG 7 از دو باتری 3000 میلی‌آمپری استفاده می‌کند که با هم ظرفیت 6000 میلی‌آمپری را تشکیل می‌دهند. این دو باتری می‌توانند با نرخ 65 وات شارژ شوند و آسیب شارژ سریع را کاهش دهند. سیستم دوربین هم عمدتا تغییری نکرده و در آن از دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید 13 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی استفاده شده است. دوربین سلفی هم در یک پانچ هول قرار گرفته و رزولوشن 32 مگاپیکسلی دارد.

نسخه پایه این دستگاه ضخامت 10.4 میلی‌متری، و وزن 239 گرمی دارد که زیاد محسوب می‌شود. نکته قابل توجه این است که با وجود دریچه‌ها و پورت‌های متعدد، ایسوس اعلام کرده که هردو دستگاه از گواهی IP54 برخوردار هستند. شما از امروز می‌توانید نسخه پایه را با قیمت 999 یورو و نسخه آلتیمیت را با قیمت 1399 یورو پیش‌خرید کنید.

اخبار مرتبط: طراحی ROG 7 ایسوس لو رفت