۲ روز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه زنفون ۱۰ آخرین گوشی سری Zenfone خواهد بود، اما امروز صبح بیانیه‌ای از شرکت ایسوس این موضوع را رد کرد.

۲ روز قبل یک خبرگزاری تایوانی گزارشی از تغییر ساختار در شرکت ایسوس منتشر کرد. براساس این گزارش، چندین کارمند از بخش کامپیوتر در حالی‌که قرار بوده فقط از بخش کامپیوتر به بخش‌ گوشی‌های هوشمند شرکت (زنفون و ROG) منتقل شوند، اما در نهایت اخراج شده‌اند. با معرفی و آغاز پیش‌فروش زنفون ۱۰، برنامه ایسوس منحل کردن این بخش و انتقال کارمندان به بخش‌های دیگر از جمله بخش گوشی هوشمند ROG بود.

Zenfone color

اما امروز صبح بیانیه‌ای از سوی شرکت ایسوس منتشر شده که این گزارش را رد کرد. در این بیانیه آمده است: «شایعه اینکه زنفون ۱۰ آخرین نسل از سری زنفون خواهد بود، صحت ندارد. هر ۲ سری گوشی هوشمند ایسوس، یعنی زنفون و ROG به کار خود ادامه خواهد داد. ما در شرکت ایسوس به مشتریان و بازار گوشی‌های هوشمند متعهد هستیم و برای اطمینان از آن می‌توانید به گزارش بهار ۱۴۰۲ ایسوس مراجعه کنید. همچنین در آینده نزدیک منتظر اخباری از سری‌های بعدی محصولات ما باشید».

در گزارش بهار ۱۴۰۲ ایسوس، درآمد بخش گوشی‌های هوشمند این شرکت نسبت به سال قبل از زیر یک درصد به ۲ درصد رسیده بود. البته این مسئله با توجه به موفقیت زنفون ۹ که در سری‌های قبلی بی‌سابقه بوده، قابل حدس بود. اگرچه درآمد گوشی‌های هوشمند ایسوس در مقابل بخش‌های کامپیوتر و قطعات این شرکت بسیار کمتر بوده، به‌نظر می‌رسد مدیران ایسوس به رشد بیشتر زنفون علاقمند هستند.

اگرچه گزارش قبلی حاکی از منحل شدن بخش زنفون و انتقال کارمندان آن به بخش ROG بود، با توجه به بیانیه ایسوس، در آینده هم شاهد عرضه گوشی‌های پرچمدار جمع‌وجور بیشتری از سری زنفون خواهیم بود.

اخبار مرتبط: