بر طبق پیش‌نمایش وبسایت Wccftech، کیفیت بصری بازی Assassin’s Creed Shadows پیشرفته‌تر و زیباتر از تمامی نسخه‌های این سری ظاهر شده است.

بازی Assassin’s Creed Shadows به طریقی، پایان دورانی برای شرکت Ubisoft است که با عنوان Assassin’s Creed Origins آغاز شد. در این بازی، برای اولین بار از المان‌های نقش آفرینی استفاده شد و حال، Assassin’s Creed Shadows آخرین اثری است که قرار است این مکانیزم‌ها را به کار بگیرد. از طرف دیگر، می‌توان این بازی را شروع دوباره‌ای برای Ubisoft و این سری دانست زیرا قرار است تبدیل به زیباترین بازی این سری از لحاظ بصری شود و قابلیت‌هایی بسیار پویا به آن اضافه شود که عناوین آینده این سری نیز از آن وام بگیرند.

در طی مراسم گیمزکام ماه گذاشته، کارگردان هنری بازی، توضیحاتی کامل در مورد چگونگی بازسازی دوران ژاپن فئودال توسط استودیو Ubisoft Quebec در این بازی ارائه داد. برای درک بیشتر این برهه زمانی، تیم توسعه دهنده باری دیگر به سراغ کتاب‌ها و دروس تاریخی رفتند و با آنالیز انواع متون، اسناد و تصاویر مربوط به این دوران، موفق شدند در حدی مناسب این برهه منحصر به فرد را به تصویر بکشند. به اعتقاد کارگردان هنری، تلاش و کار سخت آنان بالاخره جواب خواهد داد زیرا بازیکنان با تجربه بازی، متوجه می‌شوند که ژاپن فئودال به بهترین و دقیق‌ترین شیوه به نمایش گذاشته شده است.

در همان اول، کیفیت بصری بازی Assassin’s Creed Shadows برای نسل نهم در نظر گرفته شده و بدین ترتیب، این بازی سه ستون اصلی فوتورئالیسم، واقع‌گرایی و داینامیسم را مرکزیت اصلی خود قرار داد. در زمینه فوتورئالیسم، توسعه دهندگان سفرهای متعددی به ژاپن داشته و عکس‌های زیادی از بخش‌های مختلف این کشور به ثبت رساندند تا فرهنگ جذاب آن را به شکلی تماشایی به تصویر بکشند. در نهایت، این تصاویر به شکلی واقع‌گرایانه در بازی مدل‌سازی شده و سعی می‌شود نه کل کشور، بلکه بخش‌های مرکزی آن با دقتی بسیار واقع‌گرایانه گنجانده شود و بازیکن از تماشای این مناظر به وجد بیاید.

در زمینه افزایش واقع‌گرایی، تکنولوژی ری تریسینگ و نورپردازی پیشرفته نیز در این بازی لحاظ شده است. قابلیت Global illumination نیز باعث می‌شود کیفیت آیتم‌ها و اجسام ساکن در تصویر به همراه سایه و بازتاب نور از روی آنان، کاملاً واقع‌گرایانه به نظر برسد. این قابلیت بر اساس Nanite در موتور بازی‌سازی Unreal Engine 5 خلق شده است.

کیفیت بصری بازی Assassin’s Creed Shadows

تیم توسعه‌دهنده برای افزایش کیفیت بصری بازی Assassin’s Creed Shadows تمام تلاش خود را به کار برده و به همین دلیل، موفق شده است این اثر را تبدیل به پیشرفته‌ترین عنوان سری از لحاظ ظاهری کند. برای این منظور، از جدیدترین نسخه موتور مخصوص Ubisoft، یعنی Anvil استفاده شده و دنیایی کاملاً پویا با جزئیات فراوان تحویل داده است. در این نسخه پیشرفته، ذرات و اشیا زیادی می‌توانند در لحظه به نمایش درآیند. علاوه بر آن، پردازش باد نیز کاملاً واقع‌گرایانه صورت گرفته و باعث می‌شود برخورد آن به کاراکتر و اجسام در محیط، کاملاً مشابه واقعیت باشد. در این موتور جدید، بیش از ده هزار ذره به صورت همزمان می‌توانند به نمایش درآیند و سخت‌افزارهای قدرتمند امروزی نیز به راحتی از پس پردازش آن برمی‌آیند.

سازندگان قصد دارند دنیای بازی Assassin’s Creed Shadows پویا و زنده از آب در بیاید و در این راستا، ویژگی‌های گرافیکی جذابی در بازی لحاظ کرده‌اند. از جمله این ویژگی‌ها، می‌توان به تغییر فصل و آب و هوا اشاره کرد. این مسئله به صورت کامل بازی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و برای مثال، ظاهر ابرها همیشه در حال تغییر خواهد بود. علاوه بر جلوه بصری، فصول و آب و هوا در گیم‌پلی نیز تاثیر دارند. برای مثال، در فصل زمستان دیگر نمی‌توانید لای شاخ و برگ گیاهان و درخت‌ها پنهان شوید و بدین ترتیب، پیشروی از طریق تکنیک‌های مخفی‌کاری، سخت و پر دردسر خواهد شد. از طرف دیگر، تغییرات آب و هوایی نیز می‌تواند شرایطی خلق کند که دید بازیکن را محدود و وی را مجبور به استفاده از روش‌های دیگری برای پیشروی کند.

بر روی کاغذ، ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی که برای افزایش کیفیت بصری بازی Assassin’s Creed Shadows در نظر گرفته شده است، بسیار پیشرفته و هیجان‌انگیز به نظر می‌رسند. با این حال، هنوز گیم‌پلی‌های چندان دقیقی از بازی ندیده‌ایم تا عملکرد دقیق این گزینه‌ها و ویژگی‌ها را بتوانیم بررسی کنیم. اگر تمامی این موارد به شکلی حرفه‌ای در بازی گنجانده شوند، می‌تواند آن را کاملاً متمایز از سایر نسخه‌های این سری و همچنین عناوین جهان‌باز دیگری که در همین دوره جریان دارند، همچون Ghost of Tsushima ساخته استودیو Sucker Punch کند. پس برای تجربه تمامی این قابلیت‌ها و جزئیات پیچیده، باید تا 15 نوامبر (25 آبان) صبر کنیم. این بازی در تاریخ مذکور، بر روی پلتفرم‌های رایانه‌های شخصی، پلی‌استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس به صورت جهانی در دسترس خواهد بود.