استودیو یوبی‌سافت (Ubisoft) سازنده بازی ویدئویی Assassin's Creed Mirage برای احترام به دین اسلام گزینه قطع پخش آهنگ را هنگام اذان در اختیار پلیرها قرار می‌دهد.

همان‌طورکه می‌دانید بازی ویدئویی Assassin's Creed Mirage به‌زودی برای کاربران در تمامی پلتفرم‌ها منتشر می‌شود. در آخرین عناوین سری بازی‌های اساسینز کرید شاهد قوی‌ترین موضوعات تاریخی و جذاب بودیم با تخلص از تاریخ اروپا و آسیا الهام گرفته می‌شود. به‌عبارتی دقیق‌تر، استودیو یوبی‌سافت داستان بازی‌هایش را به‌صورت تصادفی انتخاب نمی‌کند، بلکه گروه تحقیقاتی بزرگی از فرهنگ‌ها و ادیان مختلف گردهم آمده‌اند تا بتوانند داستانی بسیاری جذاب با پشتیبانی تاریخی تولید کنند.

اساسینز کریپ میراژ در بغداد

براساس آخرین گزارش‌ها از دنیای گیمینگ، بازی ویدئویی Assassin's Creed Mirage در قرن نهم و شهر بغداد جریان دارد. عناصر اسلامی در این بازی موج می‌زند و به‌وضوح می‌تواند فرهنگ عربی و ایرانی را در تمام نقاط بازی پیدا کرد. برای مثال، بیشتر گفت‌وگوها در بازی به زبان عربی انجام می‌شود تا جامعه اسلامی در خاورمیانه و سراسر جهان بتوانند با آن ارتباط خوبی داشته باشند. علاوه‌براین، استودیو سازنده بازی Assassin's Creed Mirage در اقدامی کم نظیر گزینه قطع صدای آهنگ را هنگام اذان در اختیار گیمرها قرار داده تا بتوانند برای ادای احترام به دین اسلام در سکوت باشند. نکته‌ جالبی که در بازی با آن روبه‌رو خواهید شد حرکت مردم به‌سوی مسجد پس از شنیدن صدای اذان است.

افزون‌بر موارد یادشده، عناصر اسلامی بیشتری در بازی وجود دارد که نشان می‌دهد تیم تحقیقاتی یوبی‌سافت به‌طور دقیق با فرهنگ اسلامی آشنا است. شخصیت اصلی داستان، باسیم، نقش مهمی را در عنوان قبلی یعنی Assassin's Creed Valhalla ایفا کرد و اکنون نسخه جدید اساسینز کرید میراژ به ۶۰ سال قبل از وقایع آن برمی‌گردد.

فرهنگ و عناصر اسلامی در بازی Assassin's Creed Mirage

شرکت یوبی‌سافت در بیاینه‌ای رسمی برای PCGamesN، توضیح داد که بازی ویدئویی Assassin’s Creed Black Flag از پلتفرم استیم حذف شد و قرار است Assassin’s Creed Mirage جایگزین آن در آینده‌ای بسیار نزدیک شود.همچنین، سازنده بازی رسما اعلام کرد Assassin’s Creed Red در ژاپن اساطیری و باستان جریان دارد و قابلیت‌های بسیار زیادی معرفی خواهد شد تا تجربه گیمینگ درمقایسه‌با عناوین قبلی بهبود یابد.

Assassin’s Creed Mirage قرار است در تاریخ 5 اکتبر 2023 برای پلی‌استیشن 4، پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس وان، ایکس‌باکس سریز و البته رایانه‌های شخصی منتشر شود. به‌نظر شما محتوای بازی برای تمام پلیرها رضایت‌بخش خواهد بود؟

اخبار مرتبط: