تیم آبی‌پوشان با پیشرفت‌های عظیم در حوزه هوش مصنوعی توانسته خانواده پردازنده‌های اینتل Ultra Core نسل دوم با اسم‌رمز Arrow Lake را به هسته پردازشگر هوش مصنوعی مجهز کند تا قابلیت پشتیبانی از سیستم‌عامل لینوکس را داشته باشد.

براساس گزارشی از وب‌سایت خبری فورونیکس، کمپانی اینتل شناسه‌ پورت‌های PCI را برای درایورهای IPVU در سیستم‌عامل لینوکس منتشر کرده که نشان می‌دهد پردازنده مرکزی Arrow Lake از هسته پردازشی هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند؛ آخرین اخبار نشان می‌دهد دو تراشه کامپیوتری Arrow Lake و Meteor Lake شباهت‌های بسیار به یک‌دیگر دارند و از درایورهایی با کد‌های یکسان بهره می‌برند که پشتیبانی از لینوکس را ساده‌تر و آسان‌تر می‌کند.

شایعات تایید می‌کنند موتور عصبی اختصاصی هوش مصنوعی اینتل روی پردازنده‌های Arrow Lake و Meteor Lake گسترش داده و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. کمپانی اینتل قصد دارد برای پردازش‌ها و عملکردهای رایانشی فوق‌العاده پیشرفته دو هسته پردازشگر هوش مصنوعی و بینایی را باهم ادغام کند؛ برای آگاهی بیشتر، پردازشگر بینایی برای ایجاد گرافیک استفاده می‌شود که موردعلاقه گرافیست‌ها جهت ارائه کارهای گرافیکی واقع می‌شود.

پردازنده اینتل Arrow Lake

صنعت تولید پردازنده‌ به‌سمت یکسان‌سازی حرکت می‌کند و بیشتر کمپانی‌های سازنده تراشه‌های کامپیوتری مانند AMD‌ و اینتل از فناوری‌ هوش مصنوعی به‌صورت چشمگیری بهره می‌برند. برای مثال، شرکت AMD برای تولید محصولاتی همچون Ryzen AI از پلتفرم AMD XDNA بهره می‌بر؛ البته باید دید در آینده این موتورها چگونه به تولید مولد هوش مصنوعی کمک می‌کنند، چراکه گروه بزرگی از کاربران به عملکرد بالای هوش مصنوعی نیاز دارند و همیشه بهتری را می‌خواهند.

طبق برنامه‌ریزی‌ها، معرفی پردازنده اینتل Arrow Lake طی نیمه‌دوم سال ۲۰۲۴ انجام می‌شود و از معماری پردازشی کاملا جدید درمقایسه‌با خانواده Ultra Core نسل اول Meteor Lake افزایش عملکرد و پردازش فوق‌العاده بیشتری خواهند داشت. این مجموعه پردازنده‌ها برای پلتفرم دکستاپ معرفی می‌شود و از معماری پردازشی اختصاصی 20A بهره می‌برد.

اخبار مرتبط: