گزارش‌‌ها نشان می‌دهد سامسونگ، اپل و چندین کمپانی دیگر در عرضه اولیه سهام آرم 25 تا 100 میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

براساس آخرین اخبار از حوزه فناوری، چندین کمپانی بزرگ ازجمله سامسونگ و اپل که از سازندگان برتر گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شوند قصد سرمایه‌گذاری در عرضه اولیه سهام ARM دارند. سافت‌بانک می‌گوید تراشه‌ساز انگلیسی ارزشی بین ۵۰ تا ۵۵ میلیارد دلاری دارد، اما سایر اطلاعات نشان می‌دهد این کمپانی حدود ۶۴ میلیارد دلاری دارد. درحال‌حاضر، ۲۵ درصد سهام کلی آرم دراختیار سافت‌بانک قرار دارد که آن را به مالک و بزرگ‌ترین سهام دارد کمپانی تراشه‌سازی آرم می‌کند.

رویترز گزارش می‌دهد، به‌غیر از اپل و سامسونگ، نام‌های برجسته‌ای در دنیای فناوری و نیمه‌رسانا دیده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توانیم به آلفابت، اینتل، انویدیا، ای ام دی، کندس دیزاین و سینوپسیس اشاره کنیم که قصد دارد در عرضه اولیه سهام آرم مشارکت و سرمایه‌گذاری کنند. البته اطلاعات جدیدتر نشان می‌دهند مذاکراتی برای جذب سرما‌یه‌گذاران بیشتر انجام می‌شود تا آرم بتواند اهدافش در آینده برسد.

سامسونگ و اپل در عرضه اولیه سهام آرم سرمایه‌گذاری می‌کنند

اگرچه اعداد و ارقام سرمایه‌گذاری‌ها روی آرم افشا نشده، اما شایعات تایید می‌کنند که انویدیا، اپل، سامسونگ و چندین کمپانی دیگر توافقی بین ۲۵ تا ۱۰۰ میلیون دلار در عرضه اولیه سهام‌ آن سرمایه‌گذاری می‌کنند. باتوجه‌به تعداد حاضران برای خرید سهام آرم، می‌توان گفت سافت‌بانک حدود ۱۰ درصد از سهام این شرکت در عرضه اولیه به مشتریان اختصاص می‌دهد. چندی پیش، صحبت‌هایی مبنی‌بر حضور آمازون درجمع سرمایه‌گذاران شد که به‌دلایل نامعلومی از سرمایه‌گذاری امتناع کرد.

همان‌طور که می‌دانید سازندگان بزرگی مانند اپل و سامسونگ بدون دلیل سرمایه‌گذاری نمی‌کنند، بنابراین می‌توان حدس زد که خرید عرضه اولیه سهام آرم می‌تواند آورده‌های بسیار زیادی برای این کمپانی داشته باشد. برای مثال، اپل می‌خواهد مک‌بوک‌ها و آی‌مک‌های نسل جدیدش را تقویت کند که می‌تواند با همکاری آرم پروژه جدیدی برای آن شروع کند؛ ازسوی‌دیگر، سامسونگ نیز می‌تواند از هسته‌های آرم و تقویت بیشتر گوشی‌های هوشمندش استفاده کند.

البته آرم اعلام کرد سرمایه‌گذاری کمپانی‌های موردبحث باعث نمی‌شود که این مجموعه انگلیسی مزایا یا اولویت‌های بیشتری به‌ آن‌ها نسبت‌به سایر سازندگان بدهد. درحال‌حاضر اطلاعات بیشتری درباره این موضوع وجود ندارد و برای آگاهی بیشتر باید مدت‌زمان زیادتری صبر کنیم تا جزئیات بیشتری منتشر شود.

اخبار مرتبط: