هدست واقعیت ترکیبی اپل برای سال‌ها شایعه شده است و بالاخره در سال ۲۰۲۳ پا به دنیای واقعی می‌گذارد. گزارش جدیدی از بلومبرگ امروز نشان می‌دهد که اپل همچنان به افزایش استخدام تیم‌هایی که روی فناوری AR و VR کار می‌کنند، ادامه می‌دهد. استخدام‌های جدید و استخدام یک مهندس سابق اپل که سال گذشته شرکت را ترک کرده بود. در ادامه درباره توسعه سیستم‌عامل هدست واقعیت ترکیبی اپل بیشتر بخوانید.

جدیدترین هدست AR/VR اپل

در آخرین نسخه خبرنامه Power On خود، مارک گورمن، مدیر بلومبرگ، برخی از حوزه‌هایی را که اپل روی آن‌ها تمرکز کرده است، با نزدیک شدن به انتشار احتمالی 2023 بررسی می‌کند. در ابتدا، گورمن می‌گوید که توسعه اولین نسخه از سیستم‌عاملی که روی هدست واقعیت مختلط با نام رمز Oak اجرا می‌شود، «در حال تکمیل شدن است». گورمن می‌گوید به این ترتیب، «باید برای سخت‌افزار جدید در سال آینده آماده شود».

در حالی که اپل در بحبوحه عدم قطعیت اقتصادی گسترده‌تر، استخدام‌ها را به شدت کاهش داده است، این شرکت همچنان به دنبال افراد برای پیوستن به تیم‌هایی است که روی هدست واقعیت ترکیبی و سایر فناوری‌های AR/VR کار می‌کنند. اپل به ایجاد تغییرات در تیمی که روی هدست AR/VR اپل کار می‌کند، که «گروه توسعه فناوری اپل» است و معمولاً به عنوان TDG نامیده می‌شود، ادامه می‌دهد.

چند لیست شغلی نشان می‌دهد که اپل در حال افزایش کار خود برای تقویت دستگاه با محتوا است. این شرکت به دنبال یک تولیدکننده نرم افزار با تجربه در زمینه جلوه‌های بصری و خطوط دارایی بازی است که بتواند محتوای دیجیتالی برای محیط‌های واقعیت افزوده و مجازی ایجاد کند. فهرست‌ها همچنین نشان می‌دهد که اپل به دنبال ساخت یک سرویس ویدئویی برای هدست با محتوای سه بعدی است که می‌تواند در واقعیت مجازی پخش شود.

هدست واقعیت مجازی اپل

لیست‌های شغلی اپل همچنین تاکید می‌کند که این شرکت می‌خواهد برنامه‌های شخص ثالث را به هدست واقعیت ترکیبی خود بیاورد. این شرکت به دنبال مهندسانی است تا برای مواردی مانند Shortcuts، Search، Siri و غیره، «بر روی چارچوب برنامه Intents برای کمک به طراحی و پیاده‌سازی راه‌حل‌ها کار کنند».

شاید مهم‌تر از همه، یک فهرست شغلی برای گروه توسعه تکنولوژی، مهندسان را هدف قرار می‌دهد تا روی ساختن «ابزارها و چارچوب‌هایی برای فعال کردن تجارب مرتبط در دنیای سه‌بعدی واقعیت آمیخته» کار کنند. همان‌طور که گورمن اشاره می‌کند، این به نظر می‌رسد "یک محیط مجازی شبیه به متاورس باشد".

شما از نزدیک با چارچوب رابط کاربری اپل، طراحان رابط انسانی و تیم‌های قابلیت‌های سیستم کار خواهید کرد و شما را به فکر کردن خارج از چارچوب و حل مشکلات فوق‌العاده چالش برانگیز و جالب در فضای برنامه‌های سه بعدی سوق می‌دهند.

اپل برای توسعه سیستم‌عامل هدست واقعیت ترکیبی اپل، همچنین دیو اسکات، مدیر ارشد سابق اپل را که تا سال 2021 در تیم خودروهای خودران پروژه تایتان این شرکت کار می‌کرد، به خدمت گرفته است. در تیم پروژه تایتان، اسکات مسئول هدایت تیم‌هایی بود که «روی روباتیک مرتبط با خودرو کار می‌کردند»، اما او برای مدت کوتاهی به این شرکت را برای عنوان مدیر عامل یک استارت آپ مراقبت‌های بهداشتی ترک کرد. با توجه به کار اسکات در زمینه فناوری پزشکی و روباتیک، بلومبرگ می‌گوید که "مشارکت او می‌تواند برخی از کاربردهای سلامتی را برای هدست پیشنهاد کند."

اپل همچنین مهندسانی را که روی پروژه های دیگر کار می کنند به تیم هدست منتقل کرده است. یکی از این نمونه ها، یانیو گور کهنه کار ۲۰ ساله اپل، مدیر ارشد مهندسی است. قبل از پیوستن به گروه هدست، Gur بر مهندسی برنامه‌های iWork (صفحات، Keynote و Numbers)، علاوه بر برنامه‌های Books، Notes و News در سراسر پلتفرم‌های شرکت نظارت داشت. تیم هدست از قبل یک رئیس سیستم عامل به نام جف استال دارد، بنابراین انتصاب Gur این ایده را به میان میاورد که این شرکت در حال توسعه مجموعه‌ای از برنامه‌های بهره‌وری برای هدست است.

انتظارات فعلی این است که اپل نوعی از هدست واقعیت ترکیبی خود را در سال 2023 معرفی کند، اما انتظار می‌رود این هدست بسیار گران باشد. نسخه اول احتمالاً مصرف کنندگان انبوه را هدف قرار نمی‌دهد، در عوض بر روی کاربران و توسعه دهندگان "حرفه‌ای" متمرکز است.

خبر مرتبط: تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی اپل تا سال ۱۴۰۲