در چند ماه گذشته اخبار متفاوتی از هدست واقعیت ترکیبی اپل منتشر شده است و شایعات پیرامون زمان عرضه این دستگاه زیاد است. در آخرین اخبار منتشر شده، گزارش‌ها به زمان تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی اپل اشاره می‌کند.

طبق آخرین گزارش منتشر شده از نشریه دیجی تایمز، اپل تصمیم دارد تا ماه مارس ۲۰۲۳، تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی خود را آغاز کند. از این رو در اسفند ماه ۱۴۰۱ یا فروردین ماه سال ۱۴۰۲ می‌توان شاهد تولید انبوه این دستگاه بود.

انتظار داریم تا شرکت Pegatron، تولید کننده چینی اپل، تأمین کننده اصلی این دستگاه باشد. طبق پیش‌بینی‌ها، کارشناسان احتمال می‌دهند که اپل در رویداد فروردین ماه ۱۴۰۲ خود از این هدست‌ها رونمایی کند.

همچنین اخبار منتشر شده به عرضه اولیه محدود این هدست‌ها اشاره می‌کند. طبق گزارش منتشر شده دیجی تایمز، عرضه اولیه هدست Apple XR در سال اول، چیزی بین 700000 تا 800000 دستگاه خواهد بود. این میزان بسیار کمتر از برآوردهای قبلی است. در گذشته کارشناسان پیش‌بینی می‌کردند که میزان عرضه اولیه این دستگاه‌ها 2.5 میلیون واحد باشد.

این میزان تولید پایین‌تر، عرضه این محصول را برای تولید کنندگان زیاد سود آور نمی‌کند. البته شرکت Pegatron و سایر تولید کننده‌ها این سفارش‌ها را برای کسب موقعیت بهتر در خط تولید محصولات AR/VR اپل قبول کرده‌اند تا در آینده موقعیت بهتری در این جایگاه داشته باشند.

اپل پیش‌تر نام تجاری Reality One را ثبت کرده بود که به احتمال زیاد مربوط به پروژه هدست واقعیت ترکیبی اپل است. گزارش‌های منتشر شده در قبل به رونمایی این هدست‌ها در دی ماه ۱۴۰۱ اشاره می‌کرد. طبق این گزارش‌ها هدست واقعیت ترکیبی اپل از بهار ۱۴۰۲ قابل پیش سفارش است و همزمان با رویداد WWDC 2023 در خرداد ماه ۱۴۰۲ در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت.

نظر شما درباره زمان تولید انبوه هدست واقعیت ترکیبی اپل چیست؟ به نظر شما اپل زمان مناسبی را برای عرضه این محصول انتخاب کرده است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خبر مرتبط: به تعویق افتادن عرضه هدست اپل