به تازگی یک منبع خبری جدید عملکرد نسل بعدی تراشه‌های اپل را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌هایش فاش کرده است. A17 بیونیک مبتنی بر فرآیند معماری ۳ نانومتری تولید خواهد شد و امتیازات گیگ‌بنچ این تراشه به تازگی دیده شده است.

یک یوتیوبر معروف حوزه فناوری (Max Tech) خبر داد که A17 بیونیک را در آخرین پلتفرم بنچمارک، گیگ‌بنچ ۶، مشاهده کرده است. براساس آنچه تاکنون منتشر شده، A17 بیونیک آینده دستگاه‌هایی مانند آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را تامین می کند و با معماری ۳ نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. پردازنده A17 بیونیک این امکان را می‌دهد که دستگاه شارژ کمتری مصرف کند و در عین حال عملکرد بهتری ارائه بدهد.

با این حال، فناوری پیشرفته ساخت قطعات پردازنده به معنای هزینه بالاتر تولید نیز خواهد بود. این غول کوپرتینویی ممکن است هزینه مدل‌های آیفون ۱۵ پرو را افزایش دهد. با نگاهی به امتیازات بنچمارک، می‌بینیم که A17 بیونیک موفق به کسب امتیاز ۳۹۸۶ برای تست تک هسته‌ای و ۸۸۴۱ امتیاز در تست‌های چند هسته‌ای گیگ‌بنچ ۶ شده است.

در مقایسه، آیفون ۱۴ پرو با A16 بیونیک به ترتیب در تست‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای امتیاز ۲۵۰۴ و ۶۳۱۴ را به دست آورد. این نشان می‌دهد که A17 بیونیک تقریبا ۶۰ درصد افزایش عملکرد در تک هسته‌ای و ۴۰ درصد ارتقاء عملکرد چند هسته‌ای نسبت به نسل قبلی خود ارائه می‌دهد. به خاطر داشته باشید که این هنوز فقط یک گزارش تایید نشده است و باید منتظر اخبار موثق‌تر باشید.

اخبار مرتبط: افزایش تقاضا تراشه A17 اپل در خانواده آیفون 15 پرو