سال گذشته کمپانی اپل، سری هشتم از ساعت‌های هوشمند خود را با پردازنده S8 روانه بازار کرد. این روندی بود که اپل برای پردازنده گجت‌های خود در پیش گرفته بود. طبق اخبار منتظر شده از بلومبرگ، امسال اپل قصد ایجاد تحولات عظیم در اپل واچ خود را دارد و قرار است اپل واچ 9 با پردازنده A15 معرفی شود. در گذشته نیز اپل اخباری مبنی بر انتشار یک آپدیت بزرگ برای گجت‌های خود منتشر کرده بود.

به‌نظر می‌رسد که با آپدیت‌های نرم افزاری و سخت افزاری، باید شاهد تغییرات چشم‌گیری در محصولات اپل باشیم. به نقل از مارک گورمن خبرنگار حوزه تکنولوژی نشریه بلومبرگ، اپل برای ساعت هوشمند سری 9 خود، می‌خواهد از پردازنده‌ای جدید که بر مبنای پردازنده A15 توسعه یافته، استفاده کند. در نسخه‌های پیشین از این ساعت هوشمند، اپل صرفا نام پردازنده را تغییر می‌داد و تغییر محسوسی در سرعت بین نسل‌های مختلف این گجت دیده نمی‌شد.

طراحی اپل واچ سری 9 با تراشه های A15

برای مثال اپل واچ سری 6 با پردازنده S6، تقریبا سرعتی مشابه با پردازنده مدل قبلی خود یعنی S5 داشت. تراشه‌های S7 و S8 نیز صرفا نام جدیدی را با خود به یدک می‌کشیدند. درحال حاضر پردازنده A15 برای گوشی‌های خانواده iPhone 13 استفاده شده است. با این حال، اپل واچ سری 9 با پردازنده A15 از قدرت بالاتر و مصرف بهینه بیشتر باتری نسبت به نسل‌های قبلی خود، بهره‌ خواهد برد.

به‌هرحال اپل قصد دارد در کنفرانس سالانه بزرگ خود، موسوم به کنفرانس جهانی توسعه‌‌دهندگان (WWDC-23) که از 15 تا 19 خردادماه امسال برگزار می‌شود، سیستم‌عاملWatchOS 10 را رونمایی کند. باید تا آن زمان منتظر اخبار موثق از این کمپانی آمریکایی، درمورد نسل جدید پردازنده اپل واچ سری 9 باشیم.

خبر مرتبط: ارتقا قابل توجه رابط کاربری اپل واچ با watchOS 10