منابع خبری گزارش کردند اپل با تمرکز روی افزایش طول‌عمر گوشی‌های پرچمدار آیفون قصد دارد جیب کاربران را بیشتر خالی کند

اپل با بهره‌گیری از تراشه‌های پیشرفته، نمایشگرهای LTPO بهینه و جایگزینی استیل ضد زنگ با تیتانیوم در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، تلاش کرد تا جدیدترین سری گوشی‌های هوشمندش را درمقایسه‌با سال‌های گذشته متمایز کند. با‌این‌حال، نمی‌توان انکار کرد که طراحی کلی تفاوت چندانی با مدل‌های دو یا سه سال پیش ندارد و این موضوع نشان می‌دهد سرعت نوآوری غول کوپرتینو کاهش یافته‌است.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها، همین دلایل باعث‌شده تا مصرف‌کنندگان انگیزه کمی برای خرید جدیدترین گوشی‌های پرچمدار اپل آیفون داشته باشند؛ درعوض، در شرایط اقتصادی کنونی که هزینه‌ها سرسام‌آور شده‌اند، کاربران ترجیح می‌دهند پول‌شان را نگه دارند. اپل احتمالا با درک این تغییر در رفتار مصرف‌کنندگان، تلاش می‌کند با ترکیبی از فناوری‌های بهبودیافته، به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و خدمات تعمیر ارتقا یافته، دستگاه‌هایش را بادوام‌تر از همیشه کند.

تعمیر گوشی آیون

البته باید خاطرنشان کنیم، برخی از مصرف‌کنندگان تمایل و بودجه کافی برای ارتقا به دستگاه‌های جدیدتر اپل هر 12 ماه را نداشته و حتی برای چند سال به‌خرید مدل جدیدتر فکر نمی‌کنند. طبق آخرین خبرنامه «Power On»، مارک گورمن می‌گوید اپل چندین اقدام برای اطمینان از طول‌عمر هرچه بیشتر دستگاه‌های انجام داده، چراکه این حرکت باعث می‌شود مصرف‌کنندگان بیشتری درصورت آگاهی از طول‌عمر بیشتر برای خرید گوشی‌های پرچمدار آیفون اقدام کنند؛ به‌عبارتی‌دقیق‌تر، حتی مشتریانی که حاضر نبودند مبلغ بالایی را برای سخت‌افزار اپل خرج کنند، احتمالا درمورد این موضوع تجدیدنظر می‌کنند.

علاوه‌براین، باید گفت چنین استراتژی هوشمندانه‌ای ازسوی غول کوپرتینو باعث جذب افراد بیشتر و تمایل به‌پرداخت مبلغ بیشتری برای به دست آوردن پرچمداران این کمپانی باشند؛ دراین‌صورت، باید بگوییم موتور رشد سرسام‌آور اپل روشن می‌شود و سود سالانه آن‌ها درمقایسه‌با شرایط فعلی بیشتر خواهد شد. خوشبختانه، بخش «خدمات» اپل به پیشرفت ادامه می‌دهد و در طول فراخوان درآمد سه‌ماهه‌دوم 2024 توانست به رکورد جدیدی دست یافت؛ برخی تحلیلگران به خدمات تا پایان سال 2024 ارزش‌گذاری بین 1.5 تا 1.6 تریلیون دلاری را دادند که نشان می‌دهد اگر کاربران علاقه‌ای به ارتقا مکرر ندارند، راه‌های دیگری مانند افزایش طول‌عمر گوشی‌های آیفون یا قابلیت تعمیرپذیری را برای ایجاد جریان درآمد سالم در برنامه دارد.

همین موضوع توضیح می‌دهد که چرا اپل به‌صورت مستمر به‌درگیری‌های حقوقی برسر اپ‌استور ادامه می‌دهد، زیرا اهمیت این پلتفرم را برای رشد آینده مجموعه می‌داند. همچنین، احتمالا مولد هوش مصنوعی Apple Intelligence به عامل رشد برای جدیدترین آیفون‌ها تبدیل شود و اپل بتواند درصورت تمایل افراد به‌دسترسی به ویژگی‌های پیشرفته‌تر، از‌آن‌ها هزینه دریافت کند.