گزارش‌ها نشان می‌دهد اپل به‌دنبال ساخت دستیار هوش مصنوعی انسان‌‌گونه فرای ویژگی‌های سیری است.

در پاییز پیش‌رو، اپل نسخه جدید و بهبودیافته سیری را که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی اختصاصی خود، «Apple Intelligence»، ارتقا یافته است، در iOS 18.1 منتشر خواهد کرد. این دستیار دیجیتال نوین با مجموعه‌ای از قابلیت‌های جدید و پیشرفته عرضه خواهد شد، به‌طوری که انتظار می‌رود هوشمندتر از همیشه عمل کند. اما بر‌اساس گزارش‌های اخیر، اپل در‌حال توسعه یک شخصیت هوش مصنوعی انسان‌‌گونه است که کاملاً مستقل از سیری عمل می‌کند؛ این شخصیت جدید به‌طور خاص برای استفاده در ربات‌های آینده اپل طراحی و ساخته می‌شود.

سیری نسل بعدی، برای ربات‌های اپل کافی نیست

با معرفی Apple Intelligence در iOS 18.1، کاربران برای اولین بار با سیری جدید و بهبودیافته آشنا خواهند شد. با‌این‌حال، تلاش‌های اپل در‌زمینه توسعه این دستیار دیجیتال همچنان ادامه دارد. بسیاری از قابلیت‌های پیشرفته و قدرت‌مند سیری قرار است در سال 2025 عرضه شوند.

نسخه جدید گلکسی زد فولد 6

با وجود تمام وعده‌های این سیری آینده‌نگر، مارک گورمن در بلومبرگ گزارش می‌دهد اپل در‌‌حال‌حاضر در‌حال توسعه یک شخصیت جایگزین برای سیری است. این خبر درقالب مقاله‌ای مفصل‌تر که به‌بررسی تلاش‌های اپل در حوزه رباتیک می‌پردازد، منتشر شده‌است؛ در ادامه سوالات جذابی را در مورد آینده سیری مطرح شده‌است:

  • چرا محصولات رباتیک اپل نیازمند یک شخصیت مجزا هستند؟
  • آیا هوش مصنوعی مولد که به‌این شخصیت جدید جان می‌بخشد، از سیری پیشرفته‌تر خواهد بود؟
  • آیا این پروژه نسل بعدی در‌نهایت تحت عنوان سیری به‌بازار عرضه خواهد شد؟

با توجه به‌اینکه انتظار نمی‌رود اولین پروژه‌های رباتیک اپل تا سال 2026 یا 2027 رونمایی شوند، برای یافتن پاسخ این سوالات هنوز بسیار زود است. گزارش اخیر، بسیار گیج‌کننده است. به‌نظر نمی‌رسد اپل یک دستیار کاملاً جدید برای محصولات جدیدش، حتی دستگاه‌های رباتیک، ایجاد کند. اگر قصد داشت برند سیری را کنار بگذارد، احتمالاً این کار را با راه‌اندازی Apple Intelligence انجام می‌داد.