بر اساس گزارش‌ها، اپل واچ با برقراری تماس اضطراری، جان یک جوان را پس از تصادف در رانندگی نجات داد.

ساعت هوشمند اپل علاوه‌‌بر ویژگی‌های متداولی که بیشتر ساعت‌ها از آن بهره می‌برند، به قابلیت‌های متعددی برای نجات جان کاربران در مواقع اضطراری مجهز شده است. یکی از این قابلیت‌ها برقراری تماس اضطراری با اپل واچ است.

ویژگی تشخیص تصادف در آیفون 14 و آیفون 14 پرو با جدیدترین سیستم عامل iOS و همچنین اپل واچ سری 8، اپل واچ SE نسل دوم و اپل واچ اولترا با آخرین سیستم عامل واچ پشتیبانی می‌شود.

قابلیت تشخیص تصادف در اپل واچ این گونه عمل می‌کند که هنگامی اتصال اپل واچ به اینترنت، می‌تواند سرعت وسیله نقلیه شما را تشخیص دهد و اگر وسیله نقلیه در عرض چند ثانیه و به‌طور ناگهانی متوقف شود، این ساعت تصادف را تشخیص می‌دهد. سپس چند ثانیه صبر می‎‌کند تا ببیند شما به دستگاه پاسخ می‌دهید یا خیر. اگر این کار را نکنید، دستگاه با خدمات اورژانس تماس می‌گیرد و موقعیت شما را برای آن‌ها ارسال می‌کند.

 تشخیص تصادف اپل واچ

این ویژگی در اپل واچ نقش حیاتی دارد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده از حادثه اخیر، اگر این هشدار اپل واچ نبود به احتمال زیاد خودروی واژگون شده برای مدت‌ها ناشناخته باقی می‌ماند و راننده جان سالم به‌در نمی‌برد.

بعد از برقراری پیام اضطراری، پلیس توانسته در زمان مناسب خودروی واژگون شده را پیدا و امدادگران، راننده را به موقع به بیمارستان منتقل کردند.

ویژگی تصادف در اپل واچ را می‌توان با باز کردن برنامه اپل واچ در آیفون، رفتن به قسمت Emergency SOS فعال کرد.

با توجه به این اتفاق و موارد مشابه در دیگر نقاط جهان، به‌نظر می‌رسد کمپانی‌های سازنده ساعت هوشمند، با تمرکز بیشتری بر روی فناوری‌های پزشکی و سلامت کار کنند.