به‌نقل از یک منبع آگاه خبری ساعت هوشمند اپل واچ سری X به‌زودی با فناوری صفحه‌نمایش میکرو ال‌ای‌دی و تست فشار خون همراه می‌شود.

مطابق گزارش‌های تازه، اپل قصد دارد با معرفی ساعت هوشمند اپل واچ X در سال ۲۰۲۵ تغییرات گسترده‌ای در زبان طراحی و مشخصات سخت‌افزاری دستگاه ایجاد کند؛ همچنین این تغییرات می‌توانند با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری کوچک همراه شود تا نحوه عملکرد گجت‌های موجود در اپل واچ سری ۸ و سری ۹ بهبود یابد.

مارک گورمن، تحلیل‌گر سرشناس نشریه بلومبرگ و حوزه فناوری، بیان کرد اپل واچ سری ایکس می‌تواند طراحی بسیار زیباتری داشته باشد و سیستم مغناطیسی جدیدی معرفی کند تا بتواند ازنظر سخت‌افزاری بهبود یابد؛ اکنون نوارهای دستگاه فضای زیادی را در داخل بدنه اشغال می‌کنند، اما در نسل آینده با چنین رویکردی اپل می‌تواند قطعات سخت‌افزاری بهتری را مورد استفاده قرار دهد.

علاوه‌براین، گورمن اظهار کرد کمپانی اپل روش‌های متعددی را بررسی می‌کند تا بتواند فضای داخلی دستگاه را برای استفاده از بهترین قطعات بیشتر کند. البته این تحلیل‌گر هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد این سیستم در اپل واچ سری X ندارد و این موضوع در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

اپل واچ X برای سال 2025 در حال ساخت است

فراتر از عناصر زیباشناسی و موارد یادشده، اپل واچ سری X از فناوری‌های پیشرفته‌ای نظیر صفحه‌نمایش میکرو ال‌ای‌دی و سنسورهای کنترل فشارخون و قندخون برخوردار می‌شود. طبق گزارش وب‌سایت خبری 9to5mac، اهمیت تغییرات سری X نسبت به نسل‌های گذشته می‌تواند به اندازه تغییر آیفون X و آیفون ۷ مهم باشد؛ برنامه‌ریزی‌های غول کوپرتینویی نشان می‌دهد همواره به‌دنبال نوآوری و خلاقیت‌های جدید است.

در گذشته، اخباری منتشر شد که نشان می‌داد کمپانی اپل به‌دلیل کمبود زنجیره تامین نمایشگرهای میکرو ال‌ای‌دی قصد دارد تولید ساعت هوشمند با چنین صفحه‌نمایشی را تا سال ۲۰۲۶ میلادی به‌تعویق بیاندازد؛ اکنون گزارش‌های جدید درتناقض با اخبار گذشته هستند که می‌تواند نشانگر تامین کمبودهای زنجیره قطعات باشد.

کمپانی اپل ازجمله سازندگانی محسوب می‌شود که به‌صورت کاملا تدریجی به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری را برای دستگاه‌هایش ارائه می‌کند، اما گورمن نظر متفاوتی دارد و می‌گوید سری X از پیشرفت‌های چشمگیری برخوردار خواهد شد.

باتوجه به اینکه احتمالا اپل واچ سری ۹ با به‌روزرسانی‌های کوچکی نسبت به نسل فعلی همراه شود، تمامی نگاه‌ها به سال آینده و عرضه سری X خواهد بود. همان‌طور که اپل همواره به‌دنبال راهی برای نوآوری و ایجاد خلاقیت است، طرفداران و کارشناسان حوزه فناوری مشتاقانه منتظر انتشار جزئیات بیشتری از نسل آینده ساعت‌های هوشمند و آیفون‌های اپل هستند.

اخبار مرتبط: اپل واچ سری ۹ با پردازنده S9 عرضه می‌شود