تازه‌ترین گزارش‌ها نشان می‌دهد، اپل برای معرفی اپل واچ اولترا ۳ باید مراحل توسعه آن را تا دسامبر سال‌جاری میلادی مصادف‌با آذرماه آغاز کند؛ در غیراین‌صورت معرفی آن برای سال آینده در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد.

براساس اخبار و شایعات، اپل واچ اولترا نسل سوم اولین محصل کمپانی اپل خواهد بود که از نمایشگر microLED استفاده می‌کند، اما احتمالا به‌دلیل مشکلات در زنجیره تامین سال آینده درکنار سری آیفون ۱۶ معرفی نشود. یک تحلیلگر سرشناس چینی اعلام کرد مراحل اولیه تحقیق‌وتوسعه اپل واچ اولترا ۲۰۲۴ شروع نشده و اگر تا قبل‌از پایان سا‌ل‌جاری میلادی اقدامات اولیه صورت نگیرد، به‌نظر می‌رسد رونمایی از این محصول یک سال به‌تاخیر می‌افتد؛ در ادامه به جزئیات بیشتری از این خبر می‌پردازیم.

اپل واچ اولترا ۳ با نمایشگر microLED

تحلیلگر معروف حوزه محصولات اپل، مینگ-چی کو، با انتشار مقاله‌ای در وبلاگ The Medium، غول ساکن کوپرتینو هنوز مراحل اولیه توسعه را آغاز نکرده و می‌گوید چنین امری باتوجه‌به سال‌های قبل غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد. همچنین، وی اظهار کرد اگر تا ماه دسامبر میلادی مصادف‌با آذرماه اخباری مبنی‌بر آغاز رسمی پروژه توسعه اپل واچ اولترا ۳ منتشر نشود، باید گفت معرفی این ساعت هوشمند برای سال ۲۰۲۴ لغو شده و باید منتظر رونمایی از آن در سال ۲۰۲۵ باشیم.

علاوه‌براین، مینگ-چی کو اشاره کرد بهره‌مندی از نمایشگر micro-LED بسیار پیچیده بوده و یکی از دلایلی محسوب می‌شود که اپل را با مشکلات فراوان روبه‌رو کرده است. تحلیلگر موردبحث اشاره دقیقی به موضوع نمایشگر نمی‌کند، اما به‌نظر می‌رسد مربوط به بازده پایین یا هزینه‌های بالا تولید باشد. ازسوی‌دیگر، کو بیان کرد غول کوپرتینو قصد دارد به توسعه ویژگی‌های نوآورانه مدیریت سلامت روی بیاورد؛ بااین‌حال، برای توسعه قابلیت‌های خلاقانه نیاز به زمان بیشتری دارد.

اپل واچ اولترا ۳

آخرین آمار و تحقیق‌ها نشان می‌دهد مشکلات یادشده و عرضه نشدن اپل واچ اولترا نسل ۳ می‌تواند باعث کاهش فروش ساعت‌های هوشمند این کمپانی شود. مینگ-چی کو براین‌باور است گجت‌های پوشیدنی نیاز به ارتقا سالیانه دارند؛ بنابراین با تعویق در معرفی و عرضه به‌صورت جهانی، احتمالا با کاهش ۳۰ درصدی ساعت هوشمند در سال آینده و ۱۰ درصد فروش کلی بازار اپل باشیم. به‌عبارتی دقیق‌تر، میزان فروش در سال ۲۰۲۴ به‌کمتر از ۳۵ میلیون دستگاه می‌رسد.

درنهایت به‌یاد داشته باشید این فرضیه‌ها می‌توانند نادرست باشد؛ شاید مینگ-چی کو یکی از بهترین و نامدارترین تحلیلگران حوزه محصولات اپل باشد، اما بارها دیده‌ایم تصورات و فرضیه‌ها برخلاف واقعیت بودند. برهمین‌اساس، پیشنهاد می‌کنیم برای آگاهی بیشتر منتظر اخبار رسمی ازسوی کمپانی اپل باشید. همچنین، ما در تحریریه علاءالدین تلاش می‌کنیم به‌روزترین اخبار را درباره محصولات اپل و سایر کمپانی‌های بزرگ پوشش دهیم.

اخبار مرتبط: