براساس گزارش‌ها و تصاویر رندر منتشر شده، اپل واچ سری X، نسل بعدی ساعت‌های هوشمند اپل، با تغییرات قابل‌توجهی در طراحی و قابلیت‌ها همراه خواهدبود.

براساس مجموعه رندرهای CAD جدیدی که به دستمان رسیده، جزئیات طراحی و مشخصات فنی نسل آینده‌ ساعت‌های هوشمند اپل، یعنی Apple Watch Series X، فاش شده است. قابل‌توجه‌ترین تغییر در این مدل، نمایشگر بزرگ‌تر 2 اینچی آن است که اندازه‌اش از نمایشگر هر دو مدل Apple Watch Ultra نسل دوم و Apple Watch Series 9 نیز فراتر می‌رود. در ادامه‌ این مطلب به‌بررسی دقیق‌تر این اطلاعات خواهیم پرداخت.

براساس مجموعه رندرهای CAD جدید که در اختیار داریم، به‌نظر می‌رسد طراحی کلی اپل واچ سری X نسبت به‌نسل‌های پیشین تغییرات چندانی نداشته باشد. همچنان شاهد قرارگیری دکمه Digital Crown و دکمه‌ کناری در همان موقعیت‌های همیشگی هستیم. این رندرها بر کاهش حاشیه‌های بدنه‌ ساعت دلالت داشتند. وبسایت 91mobiles اکنون تصاویر با جزئیات بیشتری را از این رندرهای CAD منتشر کرده است. همان‌طورکه پیشتر اشاره شد، به‌نظر می‌رسد تمرکز اصلی تغییرات بر روی ارتقاء نمایشگر باشد و طراحی کلی ساعت دستخوش تغییر نشود.

علاوه‌براین، گزارش‌های منتشر شده از سوی تحلیلگران برجسته‌ حوزه فناوری، از جمله مینگ-چی کو، حاکی از معرفی اپل واچ سری X در دو سایز بزرگ‌تر نسبت به‌نسل قبلی است. ابعاد احتمالی این دو سایز 45 و 49 میلی‌متر عنوان شده است. همچنین انتظار می‌رود ضخامت کلی بدنه‌ ساعت تا 15 درصد کاهش پیدا کند.

مهم‌ترین یافته‌ این رندرها، نمایشگر بزرگ‌تر 2 اینچی است که احتمالاً از طریق کاهش حاشیه‌های بدنه‌ ساعت نسبت به‌نسل‌های پیشین محقق شده است. علاوه‌براین، گزارش‌هایی حاکی از به‌کارگیری سیستم اتصال جدیدی برای بندهای این ساعت هوشمند است. براساس این گزارش‌ها، اتصال بند به بدنه‌ ساعت از طریق آهنربا انجام خواهد پذیرفت. پیش‌تر در مقاله‌ای مجزا به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم و اشاره کرده‌ایم که در مدل‌های قبلی، بخشی از فریم ساعت برای جای‌گیری سیستم اتصال بند مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اپل واچ سری X احتمالا از سیستم اتصال مغناطیسی برای بندهای ساعت بهره خواهد برد. این تغییر می‌تواند به‌صرفه‌جویی در فضای داخلی ساعت و در نتیجه، امکان جای‌گذاری باتری بزرگ‌تر یا قطعات جدید منجر شود. بااینکه براساس این رندرها، به‌نظرنمی‌رسد امسال شاهد این طراحی جدید باشیم، بااین‌حال، باتوجه به‌سابقه‌ اپل در ایجاد تحولات اساسی در طراحی محصولاتش، همچنان می‌توان انتظار معرفی تغییراتی در ظاهر نسل‌جدید ساعت‌های هوشمند این کمپانی را داشت. برای نمونه، معرفی آیفون X با طراحی کاملاً متفاوت به‌مناسبت دهمین سالگرد عرضه‌ این محصول، گواه این رویکرد است.