مقایسه تمایشگر اپل واچ سری X نشان می‌دهد، این گجت پوشیدنی جدید با وجود داشتن صفحه‌نمایش تخت، تفاوت اندازه ناچیزی با نسخه فعلی خواهد داشت.

با وجود اینکه اپل واچ سری X قرار است در رویداد “It’s Glowtime” اپل در 9 سپتامبر رونمایی شود و انتظار می‌رود تغییرات زیادی را برای جشن گرفتن دهمین سالگرد این محصول به‌همراه داشته باشد، اطلاعات فاش شده اخیر درباره نمایشگر و مشخصات آن نشان می‌دهد احتمالا برخی از طرفداران از آنچه در انتظارشان است ناامید شوند. جزئیات دقیق این ناامیدی هنوز مشخص نیست، اما به‌نظر می‌رسد افشاگری‌ها در مورد اپل واچ X انتظارات برخی افراد را برآورده نکرده‌است.

با وجود پیش‌بینی‌های اولیه مبنی بر‌عرضه اپل واچ سری X در دو مدل با نمایشگرهای بزرگتر، اطلاعات جدید منتشر شده توسط Majin Bu نشان می‌دهد این افزایش اندازه کمتر از حد انتظار خواهد بود. به‌جای نمایشگر 49 میلی‌متری پیش‌بینی شده برای مدل بزرگتر، اپل واچ X دارای نمایشگر 46 میلی‌متری خواهد بود و مدل کوچک‌تر نیز به جای 41 میلی‌متر فعلی، به‌نمایشگر 42 میلی‌متری مجهز خواهد شد. این خبر احتمالا برای برخی از طرفداران که منتظر جهش بزرگتری در اندازه نمایشگر بودند، ناامیدکننده باشد.

برخی رندرهای CAD قبلاً ادعا می‌کردند اپل واچ سری X دارای تمایشگر 2 اینچی خواهد بود، اما تصویر جدید منتشر شده این ادعا را زیر سوال برده‌است. افشاگر مربوطه در پاسخ به سوالاتی درباره صحت این رندرها، اذعان کرده اندازه‌های نمایشگر را بر‌اساس کیس‌های مشاهده شده حدس زده بود و احتمالا در فرضیاتش اشتباه کرده باشد. تصویر جدید و این اظهارات نشان می‌دهد احتمالاً اندازه نمایشگر اپل واچ سری X کمتر از حد انتظار خواهد بود و به 2 اینچ نخواهد رسید.

خوشبختانه، Majin Bu اشاره می‌کند اپل واچ سری X با الهام از سری اپل واچ Ultra، از طراحی منحنی که اپل برای چندین نسل به‌آن پایبند بوده، فاصله گرفته و به‌سمت نمایشگر تخت حرکت خواهد کرد. پیش‌ از‌ این، بر‌اساس اطلاعات دریافتی، گزارش‌هایی با جزئیات و رندرهای دقیق منتشر شده بود که ادعا می‌کردند اپل واچ سری X به‌یک سیستم بند نوآورانه مجهز خواهد شد که قابلیت افزایش فضای داخلی برای جا دادن یک باتری بزرگتر یا حسگرهای اضافی را فراهم می‌کند.

با وجود اینکه نسخه‌های تجاری اپل واچ سری X هنوز به‌بازار عرضه نشده‌اند، طراحی آن مدت‌هاست موضوع بحث و گمانه‌زنی بوده است. با توجه به‌اینکه این دهمین مدل اپل در دسته گجت‌های پوشیدنی است، انتظار می‌رود شاهد تغییرات چشمگیری در طراحی باشیم، مشابه آنچه در زمان عرضه آیفون X شاهد بودیم. با این وجود، تنها زمان می‌تواند برنامه‌های واقعی غول کوپرتینویی را آشکار کند.