یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که اپل واچ‌ها به فروش می‌رسند، امکانات مربوط به سلامتی است که به شکلی عالی در آن تعبیه شده‌اند. حال می‌خواهیم به مقایسه امکانات اپل واچ‌ها، به خصوص سری 9 با سری‌های قدیمی بپردازیم و ببینیم سری جدید چه تغییراتی در خود دارد.

یکی از بزرگ‌ترین تفاوت‌های اپل واچ سری 9 با نسخه‌های قدیمی، اضافه شدن سیری و دسترسی کامل آن به ویژگی‌های مربوط به پایش سلامتی است. با این حال، در سری‌های جدید سری 9 و اولترا 2 که بعد از تاریخ 18 ژانویه عرضه شده‌اند، سنسور اکسیژن نیز حذف شده است. کاربران سری 9 می‌توانند از سیری در مورد جدیدترین اطلاعات سلامتی‌شان سوال کنند و حتی از طریق صدا، اطلاعاتی چون وزن یا داروی مصرف شده خاصی را به آن تحویل دهند.

اگر سری 8 دارید، تنها نکته‌ای که از دست می‌دهید، قابلیت سیری و جزئیات آن است اما اگر سری 7 دارید، نسخه‌های جدید قابلیت‌های سلامتی جدیدی در سری جدید اضافه شده که می‌توانند جالب باشد. در زیر می‌توانید نگاهی به مقایسه امکانات اپل واچ سری 9 با سری‌های قدیمی داشته باشید:

Apple Watch model/health and fitness featuresسری 9876SE 2
سیری به همراه قابلیت پایش سلامتی
اپلیکیشن نوار قلب
اپلیکیشن پایش اکسیژن خون✅/❌
Not included with new US purchases from 1/18/24
سنسور ضربان قلب نسل سوم
نوتیفیکیشن در مورد ضربان قلب بسیار پایین یا بسیار بالا
نوتیفیکیشن در مورد ریتم قلبی غیر طبیعی
نوتیفیکیشن در مورد عدم ورزش به مدت طولانی
ضد آب بودن تا عمق 50 متری
پایش خواب به همراه بررسی مراحل آن
پایش سلامت روان
تشخیص تصادف ماشین
تشخیص سقوط
پایش چرخه‌های پیشرفته به همراه تشخیص دما
پایش چرخه بدون تشخیص دما
تماس کمک اضطراری
تماس کمک اضطراری بین المللی

از طرف دیگر، اپل واچ‌هایی که سیستم عامل watchOS 10 را نیز دریافت می‌کنند، به ویژگی‌های جدیدی دست خواهند یافت که از نمونه آن، می‌توان به پایش کامل ریتم قلب، پایش مود و... اشاره کرد. قیمت اپل واچ‌های سری 9 از 399 آغاز می‌شود و می‌توانید اقدام به تهیه آن نمایید. از طرف دیگر، فروش اپل واچ‌های سری 8 از سوی اپل متوقف شده اما می‌توانید آن را از خرده فروشی‌های مختلف به صورت دسته دوم تهیه کنید. علاوه بر آن، اپل واچ SE نسل دوم نیز با قیمت 249 دلار در دسترس است که نسخه‌ای اقتصادی محسوب می‌شود و می‌توانید نسبت به تهیه آن اقدام کنید.

در مقایسه امکانات اپل واچ‌های مختلف، می‌توانیم بگوییم که سری 9 تفاوت‌های چندان بزرگی با سری 8 ندارد اما از جمله این تغییرات و ارتقاها، می‌توان به صفحه نمایش با روشنایی بیشتر، کنترل دستگاه با استفاده از ژست‌های مختلف، حافظه 64 گیگابایتی و بهبود امکانات برخی از سنسورها اشاره کرد.