اپل واچ سری 10 با ویژگی‌های بهبودیافته سلامت و مقاومت بیشتر در برابر آب، تجربه‌ی کاربری را ارتقا می‌بخشد. واچ فیس جدید “Reflections” و قابلیت‌های دیگری نیز به‌این مدل اضافه شده‌است.

با نزدیک شدن به‌رویداد بعدی اپل، اطلاعات بیشتری در مورد محصولاتی که این کمپانی فناوری در روز دوشنبه رونمایی خواهد کرد، در دسترس قرار می‌گیرد. پس از گزارشی که امروز در مورد قابلیت تشخیص آپنه خواب در اپل واچ سری 10 منتشر شد، اکنون جزئیات بیشتری در مورد نسل بعدی اپل واچ فاش شده‌است.

بر‌اساس گزارش‌های منابع معتبر، اپل واچ سری 10 نه تنها با نمایشگرهای بزرگ‌تر از نسل‌های قبلی خود عرضه می‌شود، بلکه با ارتقاء قابل توجه حسگر ECG و ضربان قلب، گامی فراتر در عرصه‌ی سلامت و تندرستی برمی‌دارد. این به‌روزرسانی مهم، نویدبخش قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیزی در زمینه‌ی پایش سلامت قلب است و نتایج دقیق‌تری را به‌ارمغان می‌آورد. یکی از قابلیت‌های جدید اپل واچ سری 10، شناسایی آپنه خواب است که پیش‌تر توسط بلومبرگ گزارش شده بود، اکنون از سوی منابع موثق تایید شده‌است.

آپنه خواب اختلالی است که در آن تنفس در هنگام خواب به‌طور مکرر قطع و وصل می شود. بر اساس گزارش‌های اخیر، اپل واچ سری ۱۰ قادر خواهد بود تا اختلال آپنه خواب را با استفاده از قابلیت ردیابی خواب تشخیص دهد. مشابه با آنچه در برنامه‌ی جدید Vitals در watchOS 11 رخ می‌دهد، کاربران برای دریافت تشخیص احتمالی آپنه خواب، باید برای چند شب متوالی در هنگام خواب اپل واچ خود را به‌دست بپوشند. اگرچه نتایج به‌دست آمده از طریق اپل واچ، جایگزین تشخیص حرفه‌ای توسط پزشک متخصص خواب نمی‌شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد اپل در‌حال تغییر نحوه پردازش داده های سلامتی جمع آوری شده توسط حسگرهای ساعت های هوشمند خود است. براساس این گزارش ها، اپل قصد دارد از الگوریتم های جدیدی در برنامه Health در آیفون برای جستجوی فیبریلاسیون دهلیزی به‌جای انجام این کار بر روی خود اپل واچ استفاده کند. همچنین، نباید فراموش کرد اپل واچ اولترا 3 نیز احتمالاً از این پیشرفت‌ها بهره‌مند خواهد شد.

اپل واچ سری 10 با مقاومت آب

گزارش‌های قبلی از افزایش اندازه نمایشگر در مدل‌های جدید اپل واچ سری 10 خبر می‌دادند و اکنون منابع ما این موضوع را با جزئیات بیشتری تأیید می‌کنند. مدل کوچک‌تر جدید، رزولوشنی بالاتر از اپل واچ 41 میلی‌متری دارد، اما کمی پایین‌تر از مدل 45 میلی‌متری است. در مورد مدل بزرگ‌تر جدید، رزولوشن مشابه اپل واچ اولترا 49 میلی‌متری است، اما اندکی کوچک‌تر است. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد اپل واچ سری 10 در دو اندازه 44 میلی‌متری و 48 میلی‌متری عرضه خواهد شد.

اپل برای بهره‌برداری بهتر از نمایشگرهای جدید، واچ فیس‌های جدیدی را معرفی خواهد کرد. یکی از این واچ فیس‌ها “Reflections” نام دارد که به‌نور محیط واکنش نشان می‌دهد. همچنین یک واچ فیس جدید Hermès به‌نام “Regatta” وجود دارد که با الهام از مسابقات قایقرانی طراحی شده‌است و به‌کاربران اجازه می‌دهد به‌راحتی تایمر را از روی آن شروع کنند.

جالب توجه است که طبق گزارش‌ها، اپل واچ فیس جدید Hermès را برای اپل واچ Ultra نیز در دسترس قرار خواهد داد. تصمیم اپل در این زمینه می‌تواند نویدبخش طراحی بندهای Hermès اختصاصی برای اپل واچ اولترا در آینده باشد. همچنین، اپل یک کامپلیکیشن جدید برای نمایش اطلاعات مربوط به‌جزر و مد اضافه خواهد کرد.

در کنار سایر پیشرفت‌ها، اپل واچ سری 10 با ارتقای مقاومت در برابر آب همراه خواهد بود. با وجود اینکه اپل واچ سری 9 دارای رتبه مقاومت در برابر آب 50 متر است و برای فعالیت‌هایی مانند غواصی توصیه نمی‌شود، اپل واچ Ultra تا عمق 100 متری در آب قابل استفاده بوده و برای ورزش‌های آبی با سرعت بالا تا عمق 40 متری مناسب است.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد اپل واچ سری 10 برای ورزش‌های آبی با سرعت بالا تا عمق 20 متری تأیید خواهد شد. به‌همین دلیل، مدل‌های سری 10 به‌برنامه Depth اپل مجهز خواهند شد که در‌حال‌حاضر تنها در اپل واچ Ultra موجود است. این بهبود قابل توجه در مقاومت در برابر آب، اپل واچ سری 10 را به‌گزینه‌ای جذاب‌تر برای علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی تبدیل می‌کند.