به‌نقل از یک منبع آگاه خبری، کمپانی اپل قصد دارد طراحی ساعت‌ هوشمند اپل واچ ۱۰ یا X را برای سال ۲۰۲۴ میلادی با تغییرات اساسی در طراحی و قابلیت‌های کاربردی مرتبط با سلامتی و تناسب اندام معرفی کند.

همان‌طورکه می‌دانید، اواخر تابستان سال‌جاری میلادی کمپانی اپل به‌صورت رسمی از اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا نسل دوم درکنار سری آیفون ۱۵ رونمایی کرد که با بازتاب‌های رسانه‌ای فراوانی برخوردار شد. مشخصات سخت‌افزاری نشان می‌دهد سازنده آمریکایی تغییرات بسیار جزئی و ناچیزی را برای این نسل درنظر گرفت و تنها از تراشه پرقدرت S9 برای تولید این ساعت‌های هوشمند استفاده کرد که قابلیت پردازشی یکسانی با تراشه A15 در سری آیفون ۱۳ دارد. ازطرف‌دیگر، طراحی و فرم‌فاکتور این گجت‌های پوشیدنی بدون تغییر باقی ماند و تنها رنگ‌بندی جدیدی به آن‌ها اضافه شد. باوجوداین، گزارش‌های تازه نشان می‌دهد برنامه‌های اپل برای سال ۲۰۲۴ میلادی بسیار گسترده بوده و احتمالا به‌مناسبت دهمین سالگرد تولد اپل‌ واچ طراحی آن را دست‌خوش تغییرات گسترده می‌کند.

طی سال‌های گذشته، ساعت‌های هوشمند اپل واچ به‌عنوان یک همراه فوق‌العاده مناسب برای گوشی‌های پرچمدار آیفون شناخته شدند و میلیون کاربر سالانه برای خرید یک نسخه از آن‌ها اقدام می‌کنند. بااین‌حال، در سال‌های گذشته، طراحی آن بسیار تکراری و یکنواخت شده که با انتقاد شدید کاربران در شبکه‌های اجتماعی توییتر X یا Reddit قرار گرفته است. برهمین‌اساس، تحلیلگر سرشناس حوزه محصولات اپل و خبرنگار نشریه بلومبرگ، مارک گورمن، در خبرنامه هفتگی Power On نوشت اپل قصد دارد در تولد ۱۰ سالگی ساعت‌های هوشمندش، حداقل طراحی یک نسخه اپل‌ واچ را که احتمالا سری ۱۰ یا X خواهد بود را مورد بازبینی و اصلاح قرار می‌دهد.

ساعت هوشمند اپل‌واچ با طراحی آیفون X

ازآنجایی‌که اپل‌واچ اولترا گجتی جدید محسوب می‌‌شود، طراحی آن تغییرات زیادی نخواهد داشت و احتمالا حاشیه‌ها یا دکمه تاج یا Crown آن تغییر می‌کند. اگر به‌یاد داشته باشید، سال ۲۰۱۷ میلادی، اپل از آیفون X رونمایی کرد که درمقایسه‌با نسل‌های گذشته از طراحی فوق‌العاده چشمگیر و اغواکننده برخوردار شد که به‌مناسبت دهمین سالگرد تولید گوشی‌های پرچمدار آیفون در بازار عرضه شد. بنابراین، ما تصور می‌کنیم اپل چنین رویکردی را برای ساخت ساعت‌های هوشمند اپل واچ در سال ۲۰۲۴ میلادی در پیش می‌گیرد تا بتواند سطح فروش و استقبال کاربران را نیز افزایش دهد.

درحال‌حاضر، اطلاعات و جزئیات کمی از مشخصات سخت‌افزاری و طراحی نسل جدید اپل واچ ۲۰۲۴ وجود دارد، اما به‌نظر می‌رسد پنل این دستگاه درمقایسه‌با گذشته باریک‌تر می‌شود و بندهای مغناطیسی برای اتصال به شاسی معرفی خواهد شد که مکانیسم فعلی را برای همیشه کنار می‌گذارد. همچنین، اپل واچ ۱۰ یا X می‌تواند از قابلیت‌های ورزشی و مرتبط با سلامتی بیشتری برخوردار شود که نظیر آن در هیچ‌یک از گجت‌های پوشیدنی رقبای اصلی وجود ندارد. به‌عنوان‌مثال، گورمن اظهار کرد اپل واچ نسل جدید می‌تواند فشار خون یا وقفه تنفسی در خواب را کنترل کند و صورت وجود خطر جانی آن را به کاربر گزارش دهد.

برای تحقق این‌موضوع، غول فناوری کوپرتینو از الگوریتم‌های نظارت‌بر فشارخون مطابق استانداردهای پزشکی استفاده خواهد کرد. ازسوی‌دیگر، وقفه تنفسی در خواب که برای افراد سالمند بسیار حیاتی محسوب می‌شود ازطریق معیار خواب و میانگین تنفسی کاربر درطول روز استفاده می‌کند تا سلامتی کاربران را به‌صورت‌کامل پیگیری کند. باید یادآور شویم ویژگی‌های مرتبط با سلامتی به‌تدریج اضافه می‌شوند، اما طراحی جدید فریم و نمایشگر برجسته‌ترین نقطه ارتقا سال ۲۰۲۴ خواهد بود. علاوه‌براین، اپل روی توسعه صفحه‌نمایش micro-LED کار می‌کند که احتمالا بین سال‌های ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد که بالاترین سطح کیفیتی را دراختیار کاربران می‌گذارد.

اخبار مرتبط: