به فاصله چند هفته تا رونمایی از بزرگترین آپدیت نرم‌افزاری اپل واچ یعنی سیستم‌عامل watchOS 10، مارک گورمن برخی از شاخص‌ترین قابلیت‌های آن را فاش کرده است. این منبع خبری مطمئن و معتبر اعتقاد دارد که watchOS 10 بزرگترین آپدیت نرم‌افزاری ساعت‌های هوشمند اپل، از سال 2015 تاکنون است.

به گفته گورمن، اپل آماده است تا ویجت‌ها را به اپل‌واچ بازگرداند. این ویجت‌ها به احتمال زیاد سیستم قدیمی Glances را با ویجت‌های iOS 14 ترکیب می‌کنند. کاربران خواهند توانست بین ویجت‌های مختلف اسکرول کرده و بدون نیاز به باز کردن همزمان چندین برنامه، به اطلاعات مورد نیازشان دسترسی داشته باشند.

این ویجت‌ها شامل ردیابی فعالیت‌های روزانه، پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوا، تحلیلگر بورس، برنامه‌های تقویمی و غیره هستند. ویجت‌ها در قالب یک لایه بیرونی روی صفحه‌نمایش اپل‌واچ قرار می‌گیرند. کاربران همچنین می‌توانند با فشار دادن تاج دیحیتالی ساعت نیز ویجت‌ها را فعال کنند. در حال حاضر فشار دادن تاج دیجیتال اپل‌واچ، تنها یک عملکرد دارد که آن هم بازگشت به صفحه اصلی است.

گورمن همچنین اعلام کرده که اپل یک مربی سلامت مبتنی بر هوش مصنوعی نیز طراحی نموده و در سال آینده آن را معرفی می‌کند. این قابلیت جدید که با اسم رمز Quartz شناخته می‌شود، در واقع یک سرویس پولی است و با تمرکز بر مدیریت فعالیت‌های ورزشی، روی اپل‌واچ یا آیفون شما نصب می‌شود.

این مربی هوشمند برنامه‌های ورزشی شخصی‌سازی شده ارائه می‌کند و مراقب وضعیت سلامت شماست. در این میان گفته می‌شود که روند توسعه قابلیت اندازه‌گیری فشار خون با اپل‌واچ به مشکل خورده و تا سال 2025 عرضه نخواهد شد.

اخبار مرتبط: