اپل واچ، قهرمان ناشناخته‌ای که جان یک مرد را نجات داد. ساعت هوشمند شرکت اپل با ویژگی‌های سلامتی‌ خود بار دیگر قدرت فناوری را به رخ کشید.

اپل در تلاش است تا اپل واچ را به دستگاهی برای تشخیص بیماری‌های مختلف تبدیل کند و تاکنون به بسیاری از افراد کمک کرده است. ما در گذشته داستان‌های زیادی را درباره تشخیص بیماری‌ها توسط اپل واچ پوشش داده‌ایم و امروز هم داستان دیگری داریم. آخرین مورد درباره تشخیص ضربان قلب پایین توسط اپل واچ برای یک کاربر در کالیفرنیا و نجات جان یک مرد است که به او اجازه داد قبل از وخیم شدن شرایط، تحت مراقبت‌های پزشکی قرار بگیرد.

پیتر مور ساکن کالیفرنیا می‌گوید اپل واچ با هشدار درباره مشکل جدی قلبی جان او را نجات داده است. او که مدیر سابق یک شرکت فناوری است، در راه رفتن به فرودگاه برای برداشتن دخترش احساس سرگیجه می‌کرد و فکر می‌کرد با توقف در کافی‌شاپ حالش بهتر می‌شود. اما ساعت هوشمندش به او هشدار داد که ضربان قلبش به شدت پایین آمده و این هشدار را چندین بار تکرار کرد.

مور به همسرش گفت که حالش خوب نیست و همسرش سریعاً او را به بیمارستان برد. دکتر امید یوسفیان به مور گفت که به ضربان‌ساز نیاز دارد و ساعت اپل در تشخیص بیماری‌اش خیلی موثر بوده است. دکتر گفت که علائم بیمار برای پزشکان خیلی مهم است و اینکه آقای مور متوجه هشدار ساعتش شد و سریع به دکتر مراجعه کرد خیلی مهم بوده است.

برای اینکه ضربان قلب مور منظم شود، پزشکان یک ضربان‌ساز در بدنش کار گذاشتند. مور همیشه به فناوری علاقه داشته و همین موضوع ممکن است یکی از دلایل خرید اپل واچ بوده باشد و او حالا خیلی بیشتر از قبل این ساعت را دوست دارد. او می‌گوید: «اهمیت ساعت‌های هوشمند فقط استفاده روزمره نیست، بلکه نظارت لحظه به لحظه روی سلامتی هم هست. در مورد من، این ساعت جان مرا نجات داد.»

اپل واچ دستگاهی بسیار توانمند است و این شرکت در تلاش است هر سال با اضافه کردن ویژگی‌های سلامتی بیشتر، آن را بهبود بخشد. اپل همچنین درحال‌کار روی سنسورهای اندازه‌گیری قند خون برای این ساعت هوشمند است و امسال ممکن است شاهد طراحی جدیدی برای اپل واچ باشیم. همچنین قبلا گفته شده بود که اپل در حال کار روی نسخه‌ای پلاستیکی از اپل واچ است که ممکن است برای برای افراد جوان‌تر مناسب باشد. ما به شما آخرین اخبار را خواهیم داد، پس با ما همراه باشید و تجربیات خود را با اپل واچ در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.