منابع خبری نشان می‌دهد ساعت‌های هوشمند اپل واچ قابلیت همگام‌سازی و سازگاری با گوشی‌های اندرویدی را دارند، اما اپل برای جلوگیری از افشای اطلاعاتی به اکوسیستم این کمپانی از ارائه چنین ویژگی سرباز زد.

همان‌طورکه می‌دانید، دولت و وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا به‌دلیل انحصاری‌کردن بازار به‌صورت رسمی شکایتی را علیه کمپانی اپل تنظیم کردند که نشان می‌دهد این غول آمریکایی قصد با قرار ندادن برخی قابلیت‌های دردسترس کاربران و توسعه‌دهندگان می‌خواهد درآمدزایی بیشتری داشته باشد. اکنون، یک گزارش تازه می‌گوید ساعت‌های هوشمند اپل واچ مانند آیفون قابلیت همگام‌سازی با گوشی اندرویدی را دارد، اما اپل برای اجبار کاربران به‌ماندن در اکوسیستم اپل اجازه سازگاری را با سایر دستگاه‌ها نمی‌دهد؛ در ادامه به‌جزئیات بیشتری ازاین خبر می‌پردازیم.

براساس آخرین گزارش‌ها از حوزه فناوری، کمپانی اپل از ساعت هوشمند اپل واچ به‌عنوان یک مثال استفاده کرد تا نشان دهد غول فناوری ساکن کوپرتینو به‌صورت سیستماتیک و عمدی محصولاتش را با سایر گوشی‌ها و گجت‌ها سازگار نمی‌کند تا بتواند بازار داخلی ایالات متحده آمریکا و جهان را انحصاری کرده و فروش فوق‌العاده بیشتری را کسب کند. به‌عبارتی‌ساده‌تر، اگر اپل بتواند کاربری را متقاعد به‌خرید اپل واچ بکند، درواقع توانسته آن مشتری را به‌خرید ساعت هوشمند و یک دستگاه آیفون راضی کند، چراکه کاربری اپل واچ مستلزم وجود یک آیفون خواهد بود.

اپل واچ می‌توانست با گوشی‌های اندرویدی کار کند اما از مشکلات فنی مانع شد

در پاسخ‌ به اتهامات وارد‌شده ازسوی وزرات دادگستری ایالات متحده آمریکا، کمپانی اپل گفت قابلیت سازگاری ساعت‌های هوشمند اپل واچ با گوشی‌های اندرویدی تقریبا به‌مدت سه‌سال دردست بررسی بود، اما سرانجام پس‌از آزمایش‌های انجام‌شده به‌دلیل محدودیت‌های فنی به‌ناچار نتوانستند این ویژگی را به اپل واچ اضافه کنند تا کاربران بیشتری برای خرید ساعت‌های هوشمند غول کوپرتینو اقدام کنند. درحقیقت، برای سازگاری با گوشی‌های اندرویدی، اپل می‌بایست از سیستم‌عامل WearOS به‌جای WatchOS استفاده کند و این‌موضوع مورد علاقه کمپانی اپل نیست.

درنهایت باید گفت، اگر اپل تصمیم به‌بهره‌مندی از سیستم‌‌عامل WearOS می‌گرفت شاید قابلیت سازگاری با گوشی‌های اندرویدی ممکن می‌شد، اما احتمالا خاص بودن و رابط کاربری اختصاصی ساعت‌های هوشمند اپل واچ برای همیشه از بین می‌رفت؛ ازاین‌سو، دیگر تفاوت فاحشی بین ساعت‌های هوشمند اندرویدی با اپل واچ مشاهده نمی‌شد و دیگر دلیل خاصی برای خرید گجت‌های پوشیدنی گران‌قیمت غول کوپرتینو وجود نداشت؛ البته ساعت‌های سامسونگ نیز قیمت ارزانی ندارند، اما درمقایسه‌با اپل تقریبا 100 تا 200 دلار ارزا‌ن‌تر هستند.

اخبار مرتبط: